בדרך לחזרה לשגרה

התחבורה הציבורית תתוגבר, עדיין אסור טייק-אווי

תמונה – צילום: באזזנט
עם האטה במספר הנדבקים בקורונה, הנחתה הממשלה הקלות נרחבות במשק מעלייה במספר עובדים ועד תגבור התחבורה הציבורית. אזורי המסחר והבילוי עדיין יישארו סגורים, אך מספר עסקים יוכלו לפתוח חנויות | כל הפרטים

המשק בדרך לחזרה לשגרה בעקבות הנחיות הממשלה להקלה בסגר: מהגדלת מספר האנשים שיורשו לחזור לעבודה ועד תגבור קווי האוטובוס בתחבורה הציבורית.

על פי מתווה הממשלה, קווי האוטובוס הפעילים יתוגברו במיוחד בקווים בהם נרשם עומס, אך עדיין רוב הקווים שבוטלו לא יחזרו במתכונת הנוכחית. בנוסף, רכבת ישראל לא תשוב עדיין לפעילות.

הפעלת קווי האוטובוס יבוססו על צרכים חיוניים בלבד: הגעה לאזורי תעסוקה, מסחר ומרכזים רפואיים. עם עליית מספר הנהגים שיחזרו מחל"ת יעלה התגבור בקווי התחבורה.

שעות התחבורה הציבורית ימשיכו לפעול במתכונת מצומצמת: עד לשעה 20:00 ולא יפעלו במהלך סוף השבוע עד יום ראשון בבוקר.

על פי התקנות לשעות חירום, נוסעי האוטובוס יחוייבו לחבוש מסיכה כמו גם לשלם על הנסיעה באמצעות רב-קו בלבד. בכל נסיעה יהיו עד 20 נוסעים.

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' הנחה את אגף הרישוי לאפשר חזרה של לימודי נהיגה ומבחנים מעשיים, וכל זאת תחת הנחיות מחמירות לשמירה על היגיינה.

בתוך כך גם במערכת החינוך תחול הקלה בהשגחה על ילדים משלוש משפחות לכל היותר, כאשר אין הגבלה על מספר הילדים וניתן יהיה לעבור בין ערים לשם כך. משפחתונים לא יפעלו בשלב זה. החינוך המיוחד ישוב ביום שלישי לפעילות בקבוצות של עד 3 תלמידים ובהפרדה בין הקבוצות.

פעילות ספורטיבית תותר במרחק של עד 500 מטר מהבית, כמו גם תתאפשר פעילות בזוגות וכי אין חובה לחבוש מסיכה במהלך פעילות הספורט.

עדיין יישארו סגורים: איזורי הבילוי, הפארקים, חופי הים, גני השעשועי, מתקני הספורט העירוניים והקניונים.

מה כן יפתח? הממשלה הנחתה להתיר פתיחת חנויות של ציודי תקשורת ומחשבים, כמו גם טקסטיל, כלים, רהיטים, מוצרי חשמל וכלי בית.

ומה בקשר לטייק אווי ממסעדות? הנחיות הממשלה עדיין אוסרות איסוף עצמי ממסעדות אלא רק דרך משלוחים, אבל מחנויות ברחוב יותר איסוף עצמי.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.