הדרה ממוסדת

דרעי זועם: "אף אחד מהם לא מזרחי או ערבי"

תמונה – מפלגת ש"ס
שר הפנים אריה תוקף בחריפות בטוויטר את חלוקת פרסי ישראל לאזרחים ואזרחיות שתרמו משמעותית למדינה: "איך לא נמצא אף חתן מזרחי או ערבי לקבל את הפרס באחד מתחומי החיים? בושה וכלימה"

שר הפנים אריה דרעי תוקף בחריפות את חלוקת פרסי ישראל. בציוץ שפרסם הערב השר בטוויטר הוא כותב: "עשרה זוכי פרס ישראל נבחרו לרגל יום העצמאות ואף אחד מהם לא מזרחי או ערבי. חתני פרס ישראל ראויים, אבל איך לא נמצא אף חתן מזרחי או ערבי לקבל את הפרס באחד מתחומי החיים? בושה וכלימה. חבל מאד שלא התקדמנו", צייץ השר דרעי.

דרעי: "אף אחד מהם לא מזרחי או ערבי"

השרה מירי רגב הגיבה לטענות: "פרס ישראל הוא אחרון המבצרים שנשארו לישראל הראשונה. הפרס חוטא לאמת ההיסטורית ולכוונתו המקורית- ״לחזק את עוצמתו הרוחנית של עם ישראל״- הוא עושה בדיוק ההפך. הוא מחליש את הרוח ופוגע בעצמאותה של החברה ההישראלית והתרבויות שבה. זו הסיבה שפרס ישראל כנראה לא באמת מעניין רבים. אולי כי הם מודרים. הגיע הזמן לעשות גם שם סדר."

טקס הענקת פרס ישראל התקיים הערב בירושלים במתכונת מצומצמת בעקבות מגבלות הקורונה.

נשיא המדינה ראובין ריבלין בירך את מקבלי הפרס: "פרס ישראל שנועל בכל שנה את אירועי יום העצמאות, הוא פרס שכל כולו עתיד. השנה אמנם אין באפשרותנו לחלוק כבוד לזוכי הפרס פנים אל פנים, אך שלחתי אליהם את ברכותינו החמות. זוכים יקרים, אתם המצוינות הישראלית על פניה הרבות של החברה הישראלית ואנחנו גאים בכם. שתהא שנת העצמאות הבאה טובה ומשמחת לכולנו."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.