טרנד חדש

גנבו לכם קקטוס מהבניין? זו כנראה הסיבה לכך

תמונה – משטרת ישראל / אתר קנאביס
משבר הקורונה הוליד תופעה רחבה של גנבות קקטוסים מבניינים, גינות וחצרות. הסיבה לכך היא שמדובר בקקטוס סן פדרו, קקטוס נפוץ שמאפשר הפקת חומר הזייתי בשם מסקלין.

על פי עדויות שהגיעו לידי משה איפרגן מ-mako, עולה כי בתקופת הקורונה ולאור הסגר שלא איפשר לסוחרי הסמים להגיע ללקוחות, התפשטה בשכונת פלורנטין בתל אביב מכת גנבות חדשה – קקטוסים רבים שהיו בחצרות ביתם של התושבים נגנבו. המכנה המשותף – כולם קקטוסים סן פדרו.

מקורו של הסן פדרו בדרום ומרכז אמריקה ובעיקר באיזורים שבין מקסיקו לפרו. מסקלין, החומר ההזייתי שמפיקים ממנו, מוכר למשטרה והוא רשום בפקודות הסמים האסורים.

אופן הפקת הסם

הפקת המסקלין מקקטוס סן פדרו היא תהליך ארוך אך יחסית פשוט בן כ-7 שעות, כשבסופו ניתן להפיק מכמה קקטוסים ספורים כליטר של מסקלין.

משטרת ישראל עצרה בשנים האחרונות עשרות ישראלים שהשתמשו והפיקו מסקלין. ב-2019 נעצר תושב באר שבע כשברשותו ליטר של החומר ההזייתי ומעל 100 ק"ג של קקטוסים סן פדרו שיועדו לבישול. על פי עורכי הדין של החשוד נטען כי הוא ייצר את המסקלין לשימוש עצמי ולא למטרות סחר.

המסקלין גורם להזיות חזותיות ושינויים במצב ההכרה והוא משמש בטקסים דתיים למעלה מ-3000 שנה. במדינות מסויימות נחשב המסקלין שמופק מקקטוס סן פדרו לתרופה שאמנית קדושה.

ב-1970 אסרה ארצות הברית על מסקלין ושנה לאחר מכן גם מדינות נוספות אסרו עליו ובהמשך גם ישראל והוא נמצא כיום בפקודות הסמים המסוכנים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.