תמיכה מפתיעה

יאיר גולן: "ניתן וכדאי לסגור את גל"צ"

תמונה – פייסבוק יאיר גולן
על רקע הסערה בברנז'ה התקשורתית על ההטעיה הפוליטית בתחנה הצבאית גלי צה"ל, סגן הרמטכ"ל לשעבר ח"כ יאיר גולן קורא בטוויטר לסגור את גלי צה"ל. ואיך הגיב רזי ברקאי?

בציוץ שפרסם ח"כ יאיר גולן הוא כותב: "הבעיה עם גל״צ אינה הטייתה הפוליטית, אלא שצה״ל אמור לעסוק בשמירה על ביטחון ישראל, לא בשידור ברדיו לציבור הרחב. אולי פעם היה מקום לתחנה צבאית שתפנה לחיילים, אבל מכיוון שזה לא המצב היום, ניתן וכדאי לסגור את גל״צ. את הכסף נשקיע בשיפור השידור הציבורי, ונוציא את צה״ל מהוויכוח הפוליטי."

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד שיתף והגיב: "לאט לאט נתקדם והצעת החוק שלי תתקבל. זה ההיגיון הבריא והדבר הנכון. רק לא למטרה שאליה גולן מכוון… שידור ציבורי Out. שוק תקשורת חופשי ותחרות In."

אתר גלי צה"ל

העיתונאי רזי ברקאי התייחס לסערה ברשת בעקבות הכתבה בעיתון 'מקור ראשון' על השליטה הבררנית בגלי צה"ל: "השנה היא 2005. התנתקות. גל"צ כמובן בשטח. כתב צעיר, כבר אז מוכשר כשד, חוזר מגוש קטיף, על סף בכי, ומבקש לשחרר אותו מכיסוי האירוע. " אני לא מסוגל נפשית ועיתונאית להיות שם" . יש משהו אותנטי ומכמיר לב בבקשה שלו."

ברקאי מוסיף: "אני וגם מפקד גל"צ אבי בניהו נעתרים לו על המקום. לכתב הצעיר, כבר לא חייל, קוראים עמית סגל. הכל נעשה בשקט,בלי הדלפות, מתוך הבנה לכאב שלו. נזכרתי בזה אחרי שקראתי את הכאילו תחקיר של מקור ראשון על גלי צה"ל השמאלנית" צייץ ברקאי בציניות."

העיתונאי אמנון לוי חשף בגילוי לב על ניסיונו הכושל להתקבל לגלי צה"ל: "הכתבה החשובה במקור ראשון על גלצ הזכירה לי איך אחרי צבא ניסיתי להתקבל לקורס שיועד לסטודנטים. עברתי מבחן ידע ולא היתה לי אף שגיאה. למרות זאת אפילו לא זומנתי לראיון ונדחתי על הסף. לימים בקשתי מבכיר בגלצ שיברר לי למה. הוא חזר עם התשובה: היית אובר קוולפיי. אם לא היה עצוב הייתי צוחק"

מפקד גל"צ לשעבר יוסי עבאדי הגיב לטענות של לוי: "אמנון, ניסית להתקבל לגלצ בשנת 1983 (כבן 26) לאחר שכבר היית דובר מפ״ם ועוזר פרלמנטרי. בגלצ לא קיבלו כמדיניות בעלי תפקיד במפלגה פוליטית כדי להימנע מטענות להטיה פוליטית. לא בכוונה יצאת מברך."

אמנון לוי לא נשאר חייב והגיב לעבאדי: "אבל את דובר רץ שניגש איתי למבחן קיבלת. מעניין"

יוסי עבאדי: "זאב חספר לא היה עוזר פרלמנטרי ולא שלח חברי כנסת שישתדלו כדי שיתקבל לגלצ. לא ידוע לי אם היה דובר".

אמנון לוי: "היה דובר רץ ועוזר של שולמית אלוני בדיוק כמו שאני הייתי עוזר של חייקה גרוסמן. והאם אתה רומז שאני שלחתי חברי כנסת אליכם? באמת לשם התדרדרת?"

עבאדי הגיב: "פנה אליי חבר כנסת וביקש שתתקבל לגלצ."

אמנון לוי: "כמה נוח להמציא עכשיו ח"כ כזה עכשיו. הייתי צריך להיות אידיוט לשלוח ח"כ ממפם בימי ממשלת הליכוד להשתדל עבורי. אתב מבייש את עצמך עם הטיעון המביך הזה"

יוסי עבאדי: "גם אז חשבתי שזה אידיוטי מצידך שחבר כנסת פונה לבקש דבר כזה."

אמנון לוי: "אחרי 38 שנה הצלחת למצוא תרוץ חדש למה נעלת את הדלת בפני. בדרך החלפת שלוש גרסאות. יוסי אני מתבייש בשבילך. נדהם ומתבייש"

יוסי עבאדי: "תרגיע. הכל אמת, לא החלפתי גרסה, לא שאלת אותי בעבר ואם לא היית נדחף לסייע לטענות על הטיה פוליטית בגלצ גם לא הייתי מספר."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.