מכה לביבי

ללא שידור חי: הפרקליטות דורשת מנתניהו להתייצב למשפטו

תמונה – צילום מסך לע"מ
הפרקליטות דוחה את בקשתו של ראש הממשלה נתניהו שלא להתייצב לדיון הראשון בעניינו בבית המשפט. במקביל, בכירים בימינה קוראים לנתניהו להתייצב כאחד האדם.

הפרקליטות בראשות מ"מ מקום הזמני היועמ"ש מנדלבליט, דוחה את בקשתו של ראש הממשלה נתניהו שלא להתייצב לדיון הראשון בבית המשפט כדי לחסוך עלויות למדינה. בתגובת הפרקליטות לבקשה נכתב: "המאשימה אינה רואה מקום לשנות מהחלטות בית המשפט הנכבד בדבר התייצבות הנאשמים בדיון ההקראה"

מוקדם יותר השבוע נדחתה בקשת אתר 'גלובס' לשדר בשידור חי ברשתות החברתיות את הדיונים ממשפטו של נתניהו.

פרקליטי ראש הממשלה עורכי הדין עמית חדד ומיכה פטמן: "תגובת הפרקליטות היא מופרכת בעליל. אמנם נושא הדיון ביום א׳ הוא ״הקראה״ של כתב האישום, אבל בפועל לא תתבצע שום הקראה. הסניגורים של ראש הממשלה ישיבו כמקובל שהוא מודע היטב לכל פרטי כתב האישום. "

"מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט. יתר על כן, בנסיבות מסוימות הפסיקה מתירה למי שמיוצג ע״י עורך דין להעדר מחלק ניכר מישיבות ההוכחות בהמשך המשפט. קל וחומר שהדבר נכון כשמדובר בישיבה טכנית, בה ממילא לא יתרחש דבר שדורש עניינית את נוכחותו של רה״מ בדיון. יש לכך מספיק תקדימים בעבר."

לסיום מאשימים הפרקליטים: "אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין ״רק לא ביבי״.

למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני ואחרי הדיון בבית המשפט.

במקביל, בכירים במפלגת 'ימינה' שננטשה באופוזיציה, דורש מראש הממשלה נתניהו להתייצב למשפטו. בדיון סוער בטוויטר קרא העיתונאי קלמן ליבסקינד לנתניהו להתייצב לדיון הראשון בבית המשפט: "נתניהו צריך להתייצב לפתיחת משפטו. את "בוזגלו" איש לא היה פוטר מחובת התייצבות, וכשראש הממשלה יושב על ספסל הנאשמים – הוא צריך להיות בוזגלו.

העיתונאי הסרוג שמעון ריקלין הגיב לליבסקינד: "לא התייחסו אל נתניהו לרגע כבוזגלו. הפלו אותו. העלילו עליו. הדליפו ללא הפסקה. בכל הכבוד אין טעם פתאום עכשיו להתייחס אליו כבוזגלו. ולדעתי הוא לא צריך להגיע"

שמעון ריקלין: "במקום לדאוג שתיהיה ריבונות. במקום להפעיל לחץ לקידום הנושאים שהימין חפץ. במקום לבלום יוזמות מסוכנות מהצד השמאלי של הממשלה. נפתח פה מאבק חריף בתוך הימין בין תומכי הליכוד לתומכי ימינה. המאבק הפרסונלי הזה בעת הזו מיותר. ולא ישיג כלום מלבד הקזת דם הדדית. ראוי להפסיק בזה ולהתמקד בעיקר", צייץ ריקלין.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!