משפטי נתניהו

הבקשה נדחתה: נתניהו חייב להתייצב למשפטו

תמונה – ארכיון: לע"מ
בית המשפט דחה את בקשת ראש הממשלה נתניהו שלא להתייצב לפתיחת הדיונים בבית המשפט ביום ראשון הקרוב. ח"כ ליברמן: "דין בוזגלו כדין ליברמן כדין נתניהו"

לראשונה בישראל: ראש ממשלה מכהן בנימין נתניהו, יתייצב בבית המשפט ביום ראשון הקרוב, בכדי לשמוע את האישומים החמורים נגדו של שוחד מרמה והפרת אמונים.

אמש, ביקשו פרקליטי נתניהו שלא להתייצב לדיון הראשוני בבית המשפט, בשל עלויות האבטחה הכבדות ונוכחותם של חמשת פרקליטי ראש הממשלה שלא לפי הוראות משרד הבריאות. באמור, ביתש המשפט המחוזי דחה את הבקשה.

באשר להתייצבות נתניהו בבית המשפט, תקפו בכירים במפלגת 'ימינה' שננטשה באופוזיציה את בקשת הפטור של נתניהו, ודרשו ממנו להתייצב למשפטו כמו כל אזרח אחר.

בדיון סוער בטוויטר קרא העיתונאי קלמן ליבסקינד לנתניהו להתייצב לדיון הראשון בבית המשפט: "נתניהו צריך להתייצב לפתיחת משפטו. את "בוזגלו" איש לא היה פוטר מחובת התייצבות, וכשראש הממשלה יושב על ספסל הנאשמים – הוא צריך להיות בוזגלו.

העיתונאי הסרוג שמעון ריקלין הגיב לליבסקינד: "לא התייחסו אל נתניהו לרגע כבוזגלו. הפלו אותו. העלילו עליו. הדליפו ללא הפסקה. בכל הכבוד אין טעם פתאום עכשיו להתייחס אליו כבוזגלו. ולדעתי הוא לא צריך להגיע"

פרקליטי ראש הממשלה נתניהו תקפו את החלטת הפרקליטות: "הדחייה באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין 'רק לא ביבי'". הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים"

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב לדחייה: "תיראו מופתעים.. מה שהתחיל כרדיפה ממשיך כאובססיה ומשפט ראווה. "בִּנְפֹל אוֹיִבְךָ אַל תִּשְׂמָח וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּךָ, פֶּן יִרְאֶה ה' וְרַע בְּעֵינָיו וְהֵשִׁיב מֵעָלָיו אַפּוֹ" (משלי כד). השמחה לאיד של הקליקה השלטת הזו וקמפיין השנאה נגד רה"מ עוד יחזרו אליהם כבומרנג."

ח"כ קרעי תקף גם בחריפות את החלטת שר המשפטים הנכנס ניסנקורן שלא למנות מ"מ לפרקליט המדינה, וכתוצאה מכך היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט יכהן גם בתפקיד מ"מ פקדליט המדינה. "במקום שמנדלבליט ילך הביתה, השר נותן לו גב לחסינות שחטף לעצמו? ההסכם הקואליציוני קובע שלא יהיו מינויים בכירים בחודשים הקרובים. אבל ממלא מקום? בהסכמה? למה לא? זו החומה שהובטחה לקליקה השלטת? איך ניתן להמשיך את המצב שבו היועמ"ש אחראי על התפקיד היחיד שיכול לבדוק ולבקר אותו? רע מאוד."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!