גב למפגינים

הנשיא ריבלין: "חופש המחאה הוא ערך עליון, אסור לפגוע בו"

תמונה – באזזנט
נשיא המדינה ראובן ריבלין מתייחס להקלטות שנחשפו מפגישות השר אוחנה ומפקד מחוז ירושלים: "אני רוצה לפנות לאזרחי ישראל ולכלל הציבור בישראל, על רקע המחאה ברחובות והפרסומים הנלווים אליה."

נשיא המדינה ריבלין מתייחס לסערה הציבורית סביב ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים: "אני רוצה לפנות לאזרחי ישראל ולכלל הציבור בישראל, על רקע המחאה ברחובות והפרסומים הנלווים אליה. חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות הדמוקרטית שלנו, אסור לפגוע בו. זהו אחד מערכי היסוד עליהם מושתתת המדינה היהודית והדמוקרטית שיקרה כל כך לכולנו."

"לצדו של חופש המחאה – האיסור על כל סוג של אלימות. אלו המסיתים, אלו הקוראים לאלימות, אלו המרימים יד על המוחים, חייבים להיות מטופלים ע"י רשויות אכיפת החוק בכל חומרת הדין.

לסיום כותב הנשיא: "אין ולא תהיה שום סובלנות לאלימות ולהסתה. למפגינים אני פונה ואומר: אם בחרתם לצאת להפגנה, כל הפגנה, בשם כל רעיון – אני קורא לכם, אנא, הקפידו לעשות זאת תוך שמירת מרחק בטוח, שמירה על הסדר הציבורי תיאום עם משטרת ישראל, וכבוד לסמלי מדינת ישראל."

טופז לוק, יועצו של ראש הממשלה נתניהו הגיב בזעם: "אני מתבייש שנשיא מדינת ישראל לא אומר מילה אחת ברורה על ההסתה הקשה לרצח ראש הממשלה נתניהו ומשפחתו. ביזיון"

השר אוחנה הוקלט: "למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?"

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס להקלטות שנחשפו מפגישות השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומפקד מחוז ירושלים דורון ידיד: "בחוק הקורונה עמדנו על כך שזכות ההפגנה לא תיפגע. כך פועלת דמוקרטיה חזקה בשעת חירום. כל ניסיון לעקם את ההחלטה הזו הוא ניסיון לעקם את זכויות האזרח. יש לוודא שלא מופעל שיטור יתר כלפי מפגינים ואין קנסות חריגים. שמרו על מרחק חברתי ועל עטיית מסכה. אנחנו נדאג לשמור על זכותכם להפגין."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!