הסוהרת הסוערת

חשד: סוהרת קיימה יחסי מין עם אסירים – וננעלה

תמונה – שב״ס

חשד: סוהרת קיימה יחסי מין עם אסירים – וננעלה | להב 433 תחקור את האירוע

העיתונאי לירן לוי חושף באתר וואלה ניוז: מתחקיר האירוע שהתרחש בסוף השבוע האחרון בכלא צלמון, מתברר כי הסוהרת נמצאה נעולה בשעות הלילה עם אסירים פליליים, ופעלה על מנת שלא יוכלו לאתר אותה. בכירים בארגון טוענים כי היא נכנסה מרצונה לתא וסתרו את הטענה כי נכנסה במטרה לסייע להם רפואית. שב"ס בתגובה: "אירוע חריג"

 

בשירות בתי הסוהר חושדים כי הסוהרת בכלא צלמון שדיווחה כי ננעלה בתא עם שני אסירים פליליים – נכנסה בכוונה אל התא וקיימה עמם יחסי מין. בתחילה דיווחה הסוהרת כי נכנסה לתא, לאחר שאחד מהאסירים אמר כי הוא אינו חש בטוב. לדבריה, דלת התא נטרקה אחריה מבלי שהיו עליה מפתחות או מכשיר קשר, אך כעת עולות תהיות לגבי התנהלות הסוהרת, וגרסתה מוטלת בספק.

מבירור ראשוני של המקרה, שאירע בליל שישי האחרון בכלא צלמון ופורסם בוואלה! NEWS לראשונה, עולה כי הסוהרת שהתה לבדה באגף. בכל אגף יש לסוהר חדר עם מסכי טלוויזיה וטלפון קווי. הסוהרת, כך על פי החשד, הניחה בצד את שפופרת הטלפון על מנת שלא יהיה ניתן להתקשר. לאחר מכן, הוציאה מצרור המפתחות של האגף את מפתח התא בו כלואים שני אחים עבריינים, והותירה את צרור המפתחות ומכשיר הקשר.

העיתונאי לירן לוי, חושף הפרשה

 

מתיעוד מצלמות האבטחה במקום, נראה כי הסוהרת נכנסה לתא של האסירים סמוך לשעה ארבע וחצי לפנות בוקר ושהתה בתא עד לערך השעה שש וחצי בבוקר, כשעתיים. בשלב הזה הגיעו לאגף שני סוהרים וקצין וגילו לתדהמתם שהסוהרת לא נמצאת בעמדה, הם החלו לחפש אותה בתאים עד שהבחינו שהיא נעולה בתוך התא עם זוג העבריינים.

בכירים בשב"ס מרימים גבה נוכח גרסתה של הסוהרת. "זה סיפור מוזר, הנוהל לגבי כניסה של סגל לתאי כליאה במהלך הלילה חד וברור. פתיחה של תא נעשית אך ורק באישור ובנוכחות קצין. למה היא נכנסה לשם ללא מכשיר קשר?", תוהים הבכירים. "מדוע לא הזעיקה מיד עזרה אם האסיר איבד את ההכרה כפי שהיא טענה? היא הרי יכלה לדפוק על הדלת של התא והיו שומעים אותה מיד".

מפקד מחוז צפון בשב"ס שרון שואן מינה את תת-גונדר אריק יעקב, סגן מפקד המחוז, לקצין בודק בתקרית. בכיר אחר בשב"ס הביע פליאה על כך שהקצין הבודק מונה רק לאחר פרסום הפרשה לראשונה בתקשורת, על ידי העיתונאי לירן לוי באתר ואלה ניוז. "הקצין שמונה לחקור את האירוע הוא ממחוז צפון. כשרוצים לחקור באמת ממנים קצין בודק ממחוז אחר, מי שממנה קצין בודק מאותו מחוז מנסה לטייח. גורמים בכירים בשב"ס הצביעו על כך שבין הסוהרת לבין מספר אנשי סגל בכירים מתקיימים לאורך תקופה יחסים אסורים בכלא. הדבר אף ידוע לגורמים הבכירים בנציבות שב"ס ששומרים כעת על שתיקה לאור המבוכה".

גורם בפיקוד שב"ס אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הקצין שמונה יבדוק גם את החשד ליחסים אסורים וכי כל הכיוונים נבדקים. בכיר אחר הוסיף: "עולים חשדות כבדים שמה שקרה כאן הוא פלילי וצריך לעבור מיד לחקירת משטרה. יש כאן יחסים אסורים שקיימה הסוהרת עם מספר אנשי סגל ויש כאן כניסה שלה לתא של האחים שעל פי העובדות בשטח לא נראית תמימה, זה חמור וחייב להיבדק רק על ידי גורמי המשטרה ולא בתוך שב"ס".

בשב"ס טענו בתחילה בתגובה לפרסום של ואלה ניוז כי אחד מהאסירים בתא שאליו נכנסה סובל מבעיות בלב, והסוהרת רצה לתא לאחר שזיהתה אסיר מחוסר הכרה ומיד החלה בביצוע פעולות לבדיקת מצבו. ואולם, גורמים המקורבים לאחים אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי הדבר אינו נכון.

משב"ס נמסר בתגובה: "כפי שכבר מסרנו, מדובר באירוע חריג. לאור ממצאי הבדיקה הראשונית, מינה מפקד מחוז צפון את סגן מפקד המחוז לקצין בודק לבדיקת המקרה. לאחר הגשת ממצאי התחקיר וככל ויימצא לנכון, יינקטו צעדים פיקודיים ומשמעתיים".

היחידה הארצית למלחמה בפשיעה החמורה הארצית, להב 433, תחקור את האירוע החמור.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!