אימה בכנרת

אימה בצפון: ארב ותקף בת 12 – הפרקליטות: "פצצה מתקתקת"

תמונה – משטרת ישראל
כתב אישום עם שורת סעיפי עבירות מין הוגש נגד מוחמד שלבי בן ה-28 מאכסאל. מוחמד נעצר בחשד שתקף ילדה בת 12 באוהל בחופי הכנרת, בחקירה התברר שזו לא הייתה הפעם היחידה. הפרקליטות: "פצצה מתקתקת". עורך דינו: "הוא מכחיש"

כתב אישום חמור בעל חמישה סעיפים של עבירות מעשה מגונה וניסיון למעשה מגונה הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי שבנצרת נגד מוחמד שלבי, תושב אכסאל בן 28. הוא נעצר כבר לפני מספר שבועות בחשד שתקף מינית נערה בת 12 בזמן שישנה באוהל בכנרת עם אחותה. בחקירת המשטרה גילו החוקרים למרבה התדהמה כי זהו לא המקרה היחיד וכי מוחמד ביצע לכאורה מעשים מגונים בשש נערות קטינות נוספות.

לדברי המשטרה, זהותו של מוחמד שלבי התגלתה בשל עקבות דנ"א באחר מחופי הכנרת, שעל פי האישומים, שם ביצע את העבירות בבת ה-12. בחקירה, הצליחה המשטרה לקשור את התוקף למקרים נוספים של עבירות דומות בנערות שישנו בחופי הכנרת. שלבי אותר לאחר מספר ימים ביישוב אכסאל ששם הוא מתגורר. ממשטרת ישראל נמסר שמכריו ניסו למנוע מהמשטרה את המעצר. לאחר המעצר, החוקרים התחקו אחר תנועותיו, תוך שימוש בתיעודים ממצלמות אבטחה שונות ואיכוני טלפון נייד, וגילו כי מדובר בדפוס פעולה קבוע.

"פצצה מתקתקת" | מוחמד שלבי – צילום: משטרת ישראל
על פי האישומים בכתב האישום, בחודשים מאי-יולי השנה מוחמד נהג להגיע לחופי הכנרת השונים בימי שישי בין השעות 22:00-23:00 ולחפש נערות שישנו באוהלים. הוא נהג לשוטט במשך שעות לבדו על מנת לאתר קורבנות, במרבית המקרים כשהוא לבוש בתחתונים בלבד. במהלך הלילה, בדרך כלל לאחר השעה 03:00, הוא היה נכנס לאוהלים וניסה לבצע מעשים מגונים בקורבנות, שבמרבית המקרים היו קטינות.

כחלק מהחקירה, פנתה המשטרה אל הציבור בבקשה לדווח על מקרים דומים. המידע שהתקבל, בשילוב בדיקת מצלמות אבטחה בחופים והתחקות אחר תנועותיו, העלו את מניין מקרי התקיפה לשבעה, שבוצעו במהלך חמישה לילות שונים בחופים כורסי, צינברי וגופרה שבכנרת.
צילום: גיל מועלם רשות הכינרת

בכתב האישום מתוארים שני מקרים בהם פגע שלבי מינית בקטינות אחרי שנכנס לאוהל בו ישנו. הוא הפשיט אותן וביצע בהן מעשים מגונים. עוד מפרט כתב האישום חמישה מקרים נוספים בהם ניסה הנאשם לבצע עבירות מין תוך שהוא נכנס או מנסה להיכנס לאוהלים בהן ישנו המתלוננות. כמו כן מיוחסות לו שתי עבירות של ביצוע מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה 16, תוך ניצול מצב המונע ממנה לתת הסכמה חופשית, וחמש עבירות של ניסיון למעשה מגונה. העונש הקבוע בחוק בגין עבירות אלה הוא עשר ושבע שנות מאסר, בהתאמה.

כמו כן, בבקשת מעצרו עד לתום ההליכים נכתב כי יש ראיות טובות להוכחת המיוחס בכתב האישום. הראיות הכוללות, בין היתר, את עדויות המתלוננות, הוריהן, תיעוד מצלמות אבטחה בחופים ובשערים, דוח כניסות ויציאות רכבים בשערי חופי הכנרת, ואיכוני הנייד של הנאשם. זאת, בנוסף למצאי דנ"א. כמו כן, בגרסתו, שלבי קושר עצמו לשלושה מבין האישומים, מאשר את מעשיו באחת הנפגעות ואת נוכחותו בחופים בכלל בתאריכים בהם בוצעו העבירות.

"מעשי המשיב מלמדים על היותו 'פצצה מתקתקת' המהווה סכנה לציבור הנשים בכלל והקטינות בפרט", נכתב בבקשה המעצר של המשטרה והפרקליטות. "הוא הפך את חופי הכנרת לכר פורה למימוש מאווייו המיניים, כשהוא מנצל את שעות הלילה ואת חולשתן של הקטינות שלא יכלו להתנגד למעשיו, שעה שישנו".

עו"ד סעיד חדד, שמייצג את שלבי מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "מוחמד מכחיש את האישומים". לדבריו, "למרות ההצהרות והפרסומים הרבים בדבר החשדות החמורים, לבסוף כתב האישום מכיל עבירות ברף הנמוך של עבירות המין".הוא הוסיף כי "דרוש לנו פרק זמן ללמוד את החומר ולגבש קו ההגנה ואז, במגבלות החוק לאור טיב האירועים, נתייחס לאישומים בפני בית המשפט".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.