לקראת בחירות

עימות חריף בקבינט: "שמישהו יגביר את הווליום, לא שומעים"

תמונה – לע״מ
על רקע המחלוקת ההולכת ומחריפה בין גנץ ונתניהו - עימות יוצא דופן בקבינט הקורונה

ויכוח קולני עד כדי צעקות התרחש היום ביןשר הביטחון בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון קבינט הקורונה: "מהיום הראשון לא התכוונתם לקיים את ההסכם על תקציב דו שנתי". הטיח גנץ בישראל כץ ונתניהו, שהשיב: ״שמישהו יגביר את הווליום, לא שומעים"
שר בכיר בקבינט טוען: "גנץ איבד את העשתונות, ככה לא מתנהג מנהיג".

חילופי הצעקות החלו כששר הכלכלה עמיר פרץ העלה הצעה להקמת תכנית סיוע לעסקים הנסגרים בערים המוגדרות אדומות. שר האוצר ישראל כ"ץ התנגד וביקש להצביע על הצעת הפיצוי לפי המתווה שהוא הציע, העומדת עלך סך 8.5 מיליארד שקלים פיצויים. בשלב הזה החלו חילופי הדברים: "אנחנו שותפים גם לפיצויים ולא רק להגבלות. מציע שתעבירו מיד תקציב דו-שנתי", אמר גנץ.

כששר האוצר המשיך להתנגד, גנץ, על פי הפרטים שהודלפו, החל לצרוח על השר כץ: "זה כבר נושא שסוכם עם השר דרעי, ראש הממשלה הנחה אותך לקיים את זה וזה לא קשור לשום דבר אחר. נמשיך לגבות כל מהלך שנכון לאזרחי ישראל ואנחנו רוצים לגבש יציבות. אתה הנחת את משרד האוצר לעבוד על תוכנית חד-שנתית בניגוד לכל הסיכומים".

"איבד את העשתונות", על פי שר בכיר | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כץ השיב לבני גנץ: "מה שהוצאתם אתמול לעיתונות זו הודעה כוזבת", אמר שר האוצר לרה"מ החליפי. "תודיעו מיד שאתם מאפשרים להעלות את זה להצבעה בממשלה וראש הממשלה יפנה ליועץ המשפטי לממשלה ויבקש אישור מיוחד".


צילום: ערוץ הכנסת

העיתונאי אבישי בן חיים התייחס לדיווחים על כוונתו לכאורה של רה"מ בנימין נתניהו לפרק את הממשלה: "לא מאמין שזה יקרה, אבל אם אם נתניהו עושה תרגיל נורא לגנץ וחבריו, אחרי המהלך המדהים שלהם למען אחדות, ולוקח את העם לבחירות 4, במקום לממשלה ישראלית רחבה, או אז אני צריך חשבון נפש של שוטה מיסטיקן. אבל בעוצמות של צורך לחפש שוב את גתה ואת דיאלוג הפגישה המכוננת בין מפיסטופלס לפאוסט"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.