הציור הוסר

אומנות או הסתה? הציור "מוות ליהודים" הוסר ממדיקה

תמונה – צילום יואב אליאסי
המרכז הרפואי 'מדיקה' שבתל אביב מגיבים לסערת תמונת ההסתה האומנותית 'מוות ליהודים': "הדרך שבה הוצגה היצירה ברשת היא הפוכה לחלוטין וצר לנו על כך".

הציור האומנותי "מוות ליהודים" שנתלה במרכז הרפואי 'מדיקה' בתל אביב הוסר בעקבות הסערה ברשתות החברתיות . העיתונאי שמעון ריקלין תקף ברשת: "מדיקל סנטר שילם כסף עבור ציור עם כיתוב בענק: מוות ליהודים. השנאה העצמית והאוטואנטישמיות. קווים לדמותם המטורללת. לאן נוליך את הבושה. האם יש שיא שלא נשבור"

https://twitter.com/Riklin10/status/1292769230027464704?s=20

העיתונאי עמית סגל הגיב: "לא רבים יודעים אבל מדיקל סנטר מתמחה בעיקר בניתוחים לקיצור אף יהודי ארוך" , צייץ סגל בהומור.

בתגובה ליואב אליאסי (הצל), כתבה המנהלת ענת נוסבאום: "הציור שהוצג במסדרונות בית החולים צוייר לזכר קורבנות השואה ומטרתו אחת – הצגת תקומתו ונצחונו של העם היהודי לאחר מלחמת העולם השניה. האומן, בן לניצולת שואה, מעביר ביצירתו את עוצמת העם היהודי ותחושותיה של אימו מליל הבדולח. הדרך שבה הוצגה היצירה ברשת היא הפוכה לחלוטין וצר לנו על כך."

עוד נמסר ממדיקה: "המרכז מציג יצירות של עשרות אומנים על קירותיו. לאור תגובות ותחושות שהגיעו אלינו, הוחלט על החלפת היצירה באחרת. אנו מתנצלים אם רגשותיו של מישהו נפגעו. זו בטח לא היתה כוונתנו. נמשיך לחרוט על דיגלנו מקצועיות רפואית ברמה הגבוהה ביותר, תוך מתן שירות אדיב, קשוב ורגיש ללקוחותינו.

בתגובה כתב הצל לנוסבאום: "במידה והיה אומן שמשפחתו נרצחה בפיגוע והיה עושה את אותה תמונה עם כיתוב של מוות לערבים זה גם היה ליגיטימי וראוי מבחינתך לתלות במוסד רפואי? או בכל מקום?"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.