מענק בעיכוב

לא קיבלתם את המענק? אולי אתם ברשימה השחורה

תמונה – לע"מ
עשרות אלפי אזרחים קיבלו עדכון לפיו לא יהיו זכאים לקבלת מענק מהמדינה, הסיבה: לא הגישו דוחות מס הכנסה לשנת 2018

"על פי המידע שהתקבל ממס הכנסה אינך זכאי למענק לכל אזרח, מכיוון שטרם הגשת את הדוח השנתי במס הכנסה לשנת המס 2018. זאת, על פי סעיף 5 בחוק תוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש – מענק חד פעמי) התש"ף-2020. לבירורים ניתן לפנות למס הכנסה באמצעות מייצג או מערכת פניות הציבור באתר רשות המסים".

זאת ההודעה התמוהה שקיבלו בימים האחרונים עשרות אלפי אזרחים מהם נשללה הזכאות לקבלת מענק סוציאלי שהוחלט לחלק לכל האזרחים. הסיבה: סעיף שלילה שהוכנס לחוק ה"מענק לכל אזרח" ברגע האחרון וקבע כי אזרח שלא הגיש דוחות למס הכנסה בשנת 2018 או לא שילם את חבות המס של אותה שנה – אינו זכאי למענק הקורונה החדש. הבעיה המרכזית שהתעוררה עם שלילת המענקים היא שרבים מאותם עשרות אלפי אזרחים שזכאותם נשללה נמנים עם רשימת מקבלי "הבטחת הכנסה" מביטוח לאומי – האוכלוסייה החלשה ביותר בארץ. האבסורד בהתגלמותו. אתם זוכרים ששנת 2018 קדמה שנתיים לפני פרוץ הקורונה?…

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי | צילום: הביטוח הלאומי

שלילת הזכאות ממקבלי הקצבאות נחשפה ב"תוכנית חסכון" בערוץ 12. מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר אמר: "העברנו לרשות המסים רשימה של מקבלי הבטחת הכנסה שזכאותם למענק נשללה בעקבות אי הגשת דוחות מס הכנסה לשנת 2018, וביקשנו לאשר לנו להעביר להם את הכספים בהקדם האפשרי",

הביטוח הלאומי שילם בתוך שבוע ימים את 90% מכספי המענקים לאזרחים זכאים. והיתר? אל נציגי שירות הביטוח הלאומי הגיעו אלפי תלונות מאזרחים שלא קיבלו את מענק הקורונה., בין אותם אזרחים – מקבלי קצבת קיום, אמהות המקבלות מזונות מהביטוח הלאומי ועוד זכאים מהשכבה החלשה כלכלית בעם. לאחר בירור נמצא, כי רשות המסים העבירה לביטוח הלאומי "רשימה שחורה" ובה יותר ממאה ושלושים אלף אזרחים שאינם זכאים למענק הקורנה, למה? סיבה אחת, אזרחים שהכנסתם גבוהה מ-643 אלף שקל ולא זכאים למענק על פי החוק; והשניה – אזרחים שלא הגישו למס הכנסה דוח מס לשנת 2018 ו/או לא שילמו מס עבור שנת 2018.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.