שיטתיות ממושכת

״הנאשם אטם ליבו, והיה כרוי לתאוותו״ – 17 שנות מאסר לפרסומאי

תמונה – פרטי
17 שנות מאסר לבעל משרד הפרסום שביצע שורת עבירות מין בעובדותיו, כמו כן גזר בית המשפט כי ישלם מאות אלפי שקלים פיצויים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 17 שנות מאסר על מתי בן דוד, בעל משרד פרסום בירושלים, שהורשע בשורת עבירות מין: אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים בשש מעובדות משרד הפרסום שניהל. בנוסף, גזר ביהמ״ש על בן דוד לשלם פיצויים בסכום של 470 אלף שקל לקורבנות.

מתי בן דוד | צילום: טוויטר

השופטים כתבו בין היתר בגזר הדין, כי בן דוד נהג לקיים תכתובות עם עובדותיו, שכמובן היו כפופות לו, באמצעות תכנת הודעות פנימית בענייני עבודה, שם נהג בעדינות להחמיא להן, בתחילה, ובהמשך באופן גס ובוטה יותר ואף העיר הערות מיניות.

על פי גזר הדין, בן דוד ביצע את מעשי האינוס והמעשים המגונים בעובדותיו בניגוד להסכמתן ובניגוד לרצונן, וכשהיה נתקל בסירוב או בהתנגדות מצידן – השפיל, צעק והתעלם מהן כליל בתגובה, גם בענייני עבודה.

בן דוד ניצל לאורך שנות התקיפה את השתייכות העובדות למגזר החרדי, ואיים עליהן שיספר למשפחות שלהן על המעשים האסורים שביצע בהן, בטענה שהן אלו שיזמו את המעשים.

השופטים רפי כרמל, אריה רומנוב ושירלי רנר כתבו כי "הנאשם תכנן את מעשיו מראש צעד אחר צעד והיה מודע למעשיו. בן דוד עשה שימוש בעוצמתו כמנהל ובהתנהלותו מזרת האימה, ידע להכניע את המתלוננות, שחלקן היו נשואות ואימהות, ולכפות עליהן מעשים אשר לא שיערו בדמיונן כי ניתן לעשותם עם מי שאינו בן זוגן, כאשר הרקע החרדי שימש בידיו מנוף להשתקתן והפחדתן".

"על אף שמדובר בתקופה ארוכה ועל אף שכל אחת מהמתלוננות זעקה אליו לחמלה, הנאשם אטם ליבו, מוחו ואוזניו והיה כרוי אך ורק לתאוותו".

עורכת הדין ליזו וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים מסרה כי "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש מאסר ממושך בגין ניצול עוצמתו המקצועית, סמכותו ומעמדו ופגע במשך שנים בעובדות במשרדו בניגוד לרצונן".

וולפוס ציינה כי "הפרקליטות מבקשת לחזק את ידי המתלוננות שהעזו להעיד על הפגיעה הקשה שעברו במשך שנים רבות במקום עבודתן אשר גרמה להן לצלקות בגופן ובנפשן ותמשיך להשפיע על מהלך חייהן עוד שנים רבות".

עו"ד רבקה שוורץ, המייצגת את המתלוננות מטעם ארגון "מן המיצר", מסרה: "אחרי שלוש שנים של התמודדות בלתי אפשרית של המתלוננות עם ההליך המשפטי, אחרי שעות ארוכות של עדויות קשות מנשוא עד כדי כך שאחת המתלוננות התעלפה במהלך מתן עדותה, אמר בית המשפט את דברו. אין בהן שמחה ולא רגיעה, מצבן האישי קשה, זו פגיעה שאין לה תרופה. אבל הצדק נעשה והמסר שלהן הוא לכל אחת ואחת – אף אחד לא יכול לגעת בך ללא הסכמתך".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.