"לא היה ולא נברא"

נאום האסי: השרה אורלי לוי נתפסה על חם

תמונה – פייסבוק אורלי לוי
בנאום סוער בכנסת סיפרה השרה אורלי לוי אבקסיס על רופא ערבי שבנו סורב לפעוטון ילדים בקיבוץ למרות שעבד שם במשך שנים. הרופא הערבי בתגובה: "לא היה ולא נברא"

שיקרה? השרה לקידום קהילתי, אורלי לוי-אבקסיס תקפה מעל בימת הכנסת את קיבוץ ניר דוד ואמרה: "אני עוד זוכרת כילדה את המחסומים שמנעו ממני את הגישה למשאב טבע שנברא בשביל כולנו. היום מעל דוכן הכנסת קרעתי את מסכת הצביעות מעל אלה שרוממות הצדק החלוקתי בפיהם, עד שזה מגיע לקיבוץ ולמשאבי טבע שפתאום שייכים רק לקבוצה מאד ייחודית."

"כשמדברים על העבודה הקשה שהושקעה בפיתוח נחל האסי, בואו נשים את הדברים כל השולחן – תושבי בית שאן הועסקו ככח עבודה זול כתחליף לערבים. אפשר לפתוח שוב את הארכיונים ולחשוף בדיוק מה הם חושבים עלינו ועל הערבים, הגיעה העת לחשוף את הצביעות."

עוד הוסיפה והאשימה השרה אבוקסיס את חברי קיבוץ מסילות שלא אישרו לבן של הרופא הערבי להתקבל לפעוטון הקהילתי בקיבוץ. לאחר בירור קצר של כתבת 'הארץ' נועה שפיגל ששוחחה עם הרופא הערבי המדובר שטען בתוקף, "לא היה ולא נברא, אז הוא בכלל לא היה נשוי"

פעם ראיתי בה חברה. לפני 9 שנים היא כל כך רצתה להגיע לניר דוד. כל פעם, שמישהו בהרחבה רצה להשכיר, או למכור, ישר היא קיבלה…

Posted by Amichai Geler on Tuesday, August 25, 2020

מזכיר לשעבר של קיבוץ ניר דוד, עמיחי גלר חשף בעמוד הפייסבוק שלו, כי השרה אורלי לוי אבוקסיס ניסתה בעבר להתקבל לקיבוץ ואף רמז כי דיברה בלעג על אנשי בית שאן. "פעם ראיתי בה חברה. לפני 9 שנים היא כל כך רצתה להגיע לניר דוד. כל פעם, שמישהו בהרחבה רצה להשכיר, או למכור, ישר היא קיבלה הודעה. ממש לא הפריע לה שאנחנו "גזענים". בסוף זה לא קרה ואולי טוב שכך.שאלוהים יעזור למלכת הצביעות. הסיפור על הילד הערבי במסילות, פשוט שקר. אני ממש לא רוצה לספר מה היא אמרה על העיר בית שאן."

אמילי מואטי, פעילה במפלגת העבודה התייחסה לסערת לוי וכתבה: 1. "חברים שאוהבים אותי אומרים שאני צריכה להפסיק לקחת ללב את מה שעשתה לנו אורלי לוי ושככה זה פוליטיקה. האמת שאני לא מסוגלת לשאת את זה, בעולם נורמלי אדם לא גונב דעת וקולות ואם גנב היה יושב בראש חפוי ומחכה שיעבור זעם, שישכחו, שתמצא ההזדמנות לתקן, שהנה יבוא הרגע והיא תסביר מה היה שם >

2. אבל לא אורלי,היא מוסיפה ומשקרת ומלבינה את פנינו ואת פני האנשים שהחזירו אותה לזירה, היא ממשיכה וממציאה דברים איומים (הנאומים האלה הם קצה הקרחון) על מפלגה שפנתה לה מקום בצמרת, ששיתפה את אנשיה כאילו היו שם תמיד גם עח מועמדים שהקיזו דם כדי להבחר. מה אכפת לה,הזלזול לא התחיל בנאום >

3. כבר במערכות הבחירות הרגשנו שאנחנו צריכים להודות לה שהואילה בטובה להרעיף עלינו מיכולותיה האלקטורליות, האני ואפסי עוד, רדיפת הכבוד הבלתי נתפסת. הכל היה שם. זה אישי חברים, אם היתה אדם פרטי שתחייה את חייה איך שבא לה, זה אישי כי זה מציב רף כה בזוי, שאדם סביר (אנחנו) לא מסוגלים לו

לסיום כותבת מואטי: "וזה אישי כי מגיע לנו, גם לשמאל וגם לימין, שישרתו אותנו מהכנסת אנשים שחרדים לגורל המדינה, אנשים שאכפת להם מאתנו, שלא מרמים אותנו וכן, אם אפשר, שיהיו להם מידות טובות ושיהיו צנועים במידה. ככה פשוט"

סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן הגיב למואטי: "אורלי יודעת – ההגנה הטובה ביותר היא התקפה, אלא שבמקרה שלה זו התקפה של אישה מניפולטיבית ולא אמינה. אמילי, הקול שלך בנושא הזה כל כך מדויק וחשוב"

העיתונאית יערה זרד צייצה בתגובה לסערה ברשתות: "היחס שמקבלת אורלי לוי אבקסיס מהמחנה הנאור לא דומה לשום פוליטיקאי, גם לא פרץ ושמולי שנכנסו בדיוק כמוה לממשלה. הכל כשר אצלם: לכתוש, להשפיל ולבזות. את הצהרות הפמיניזם שלהם הם זרקו מהחלון, בדיוק כפי שקורה עם כל אישה שלא מיישרת קו עם המחנה. מביש"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.