אדום-אדום

קבינט הקורונה החליט – לא יפתחו הלימודים בערים האדומות, הרשימה המלאה

תמונה – לע״מ
בתום דיון סוער בקבינט הקורונה הוחלט: לא יפתחו מחר הלימודים בבתי הספר בערים המוגדרות אדומות

אלו הערים בהם לא יפתחו מחר בתי הספר ולא יתחילו הלימודים, כפי שהוחלט הערב בתום דיון סוער בישיבת הקבינט. ההחלטה הינה עד יום חמישי, אז יתקיים דיון מחודש בנושא.

על פי משרד הבריאות, הערים שמוגדרות "אדומות" נכון להערב הן: דליית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עוספיה, המועצה האזורית שער הנגב, כפר כנא, רכסים, זמר, אל-בטוף, לקיה, בית ג'אן, אעבלין, מעלה עירון, כפר ברא, ג'לג'וליה, מועצה אזורית נחל שורק, כעבייה טבאש חג'אג'רה, ג'דיידה-מכר, אום אל-פחם, ג'ת, טבריה, וביתר עילית.

העיר ירושלים הינה המובילה במספר הנדבקים בשבוע האחרון עם 1,243 מאומתים. 8% מהבדיקות בבירה היו חיוביות, מעט מעל הממוצע הארצי. בבני ברק, השנייה ברשימה עם 506 נדבקים בשבעת הימים האחרונים, שיעור החיוביים גבוה בהרבה – 14%.

טירה עם 266 נדבקים (15% חיוביים) וכפר קאסם (261 נדבקים, 20% חיוביים). התפרצות משמעותית נרשמה ביישוב הבדואי לקיה שבנגב. 189 מתוך 206 החולים הפעילים שם אובחנו בשבוע האחרון, 21% מהבדיקות היו חיוביות.

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר היום: "לא צריך להתעקש על פתיחת הלימודים בערים 'אדומות'. אנחנו כרגע עדיין בשיח כדי לפתור את הבעיה המביכה הזאת. אני לא מאמין שמחר תיפתח שנת הלימודים כרגיל בערים 'אדומות', אני לא מאמין שמשרד החינוך יעשה את זה".

"לא התפשרתי לגבי שנת הלימודים בערים 'אדומות' ולא חושב שצריך להתפשר. לא התפשרתי גם לגבי הטיסות לאומן", הדגיש גמזו על הטענה כי הופעלו עליו לחצים פוליטיים. "זה לא עניין של פשרה או דיל, אלא עניין של לנהל נכון את הסוגיה הזאת".

הוא הוסיף כי "תמיד אפשר להתפטר, אבל הקשיים לא יכריעו אותי. אני רוצה לכוון נכון את מתווה המאבק בקורונה ואני רוצה ששרי הממשלה יבינו אותו ויקבלו אותו. אני רוצה להרגיל אותם שלפעמים יש החלטות קשות ולא נעימות. אין דרך אחרת. זה קשה, אבל אני אאבק ואצליח".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
שיתוף "קבינט הקורונה החליט – לא יפתחו הלימודים בערים האדומות, הרשימה המלאה"
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.