מזווית אחרת

צפו: הצילומים המדהימים מים המלח – שטרם ראיתם

תמונה – אלכס טאובין
צלמי עיתונות מובילים יצרו תיעודים מדהימים בים המלח - לתערוכה חדשה ומרהיבה במיוחד. כל הפרטים - והתמונות.

תערוכת צילומים חדשה בה מככבים צלמי עיתונות מובילים, מציגה את הימה באור שונה ובפרספקטיבה אחרת מאלו שהורגלנו אליהן. התערוכה – ביוזמת קניון ים המלח, מקבלת את ברכת הדרך מן המועצה האזורית תמר – לוכדת, במעין מבט על, צילומים מהאגם מלא החיים בתקופות שונות ומספקת בכך נקודות התייחסות נרחבות ומגוונות למקום. חידוש נוסף טמון בעצם קיומה של התערוכה, המזמינה לאיזור אנשים שאלמלא כן- לא נמצאו באיזור.
 


 

משולם פודור, מנכ"ל קניון ים המלח: "הציבור שומע לא פעם בתקשורת שהים בשלבי גסיסה, שעוד מעט הוא יעלם וזו התמונה שמצטיירת להם בראש. אנחנו רוצים להציג בתערוכה דווקא פן שונה ויחודי". פודור מסביר: " יש כאן קסם ויופי שאין שניים להם, לכן, היה חשוב לנו שיראו בתערוכה את היופי של האזור וההשפעה המדהימה על האנשים.

כעוגן מרכזי לתיירות באזור, חשוב לנו להביא את היופי של הים ולתת במה לצלמי עיתונות מובילים מישראל והעולם לספר את סיפורו". התערוכה תוצג החל מחודש ספטמבר עד סוף דצמבר 2020 בקניון ים המלח בעין בוקק. הכניסה חופשית.
 
ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר- " ים המלח מושך אליו מעל 2 מליון מבקרים בשנה, שבאים לראות ולחוות את הפלא , ומשכך זוכה לסיקור ולצילומים מרהיבים שרק עין הצלם מסוגלת לתפוס באותו הרגע". שיתוף הפעולה עם העסקים המקומיים בשטח מועצה אזורית תמר מבורך"
 
 
 
בתערוכה משתתפים, בין היתר, עמית שאבי, אלכס קולומויסקי, אוהד צוייגנברג, יואב דודקביץ ואחרים. "כל צלם הביא את הזווית היחודית שלו" אומרת בל פלד, מפיקת התערוכה, ומוסיפה:  "יש אמרה שאומרת: "כשם שאין פרצופיהם שווים, כך אין דעותיהם שוות", גם פה בתערוכה, כל צלם הביא את הסיפור היחודי שלו והיבט אחר על ים המלח". יש לנו תמונות מדהימות של פריחה אחרי גשם (אלכס קולומויסקי) לצד תמונות של חופים נטושים בשל הבולענים (של אורן בן חקון); כל אחד והסיפור היחודי שלו". 
 
 
 
תמונה מעניינת נוספת היא, של אוהד צוייגנברג, שבה נראים עשרות סנטות צפים בים. "אנשים שמקדישים את מרבית חייהם  ואת זמנם בלעשות קסמים לילדים בעולם.  יש משהו מאוד ממלא לצלם אותם ולחוות את עולמם, וביחוד את הקסם הזה שהם צפים על פני המיים, באחד המקומות הכי יפים בעולם". 
 
 
 
אורן בן חקון המציג בתערוכה מתמסר להסביר את סוד הקסם של ים המלח. "כשמסתכלים דרך העדשה על ים המלח, מוצפים בכל כל הרבה תחושות: עוצמה של הטבע, שקט עם המון כח ואסתטיות, פשוט טבע ישראלי וייחודי במיטבו. ההשתקפויות במים והמבט בגבישי המלח, נותנים תחושה של מקום שאין דומה ושני לו, מקום שבו ניתן להבין מהו סף האפוקליפטיות…"
 צילום: אלכס טאובין
 
 
אוהד צוייגנברג צלם עיתונות ותיק מציין כי "אין מקום קסום בעולם כמו ים המלח, הכולל פינות טבע נסתרות, שקיעות מדהימות ואנשים מיוחדים. אם יש מקום שאני כל פעם ארצה לברוח לצלם אותו  – זהו ים המלח  אבל כל הקסם הזה יכול לפעור בור ולהעלם, אם אנחנו בני האדם לא נשמר את הקסם הזה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!