רגע מסגר כללי

לקראת הסגר – זו רשימת הערים שתעלה לדיון הערב בקבינט

תמונה – דוברות המשטרה
אחר הצהרים יתכנס קבינט הקורונה לדיון בו תאושר רשימת הערים האדומות בהן יתחיל ממחר סגר כמעט הרמטי. השר דרעי: "אנחנו בדרך לסגר כללי"

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו יניח היום בפני השרים רשימה של בת עד 10 ערים המוגדרות 'אדומות ביותר', אלו הערים בהן יוטל סגר. ועדת השרים לאזורים מוגבלים תתכנס אחר הצהריים לאישור הסגרים על רשימת הערים האדומות שעליהן ימליץ פרופ' רוני גמזו. החל מהערב תתמקד משטרת ישראל וככל הנראה בסיוע כוחות צה"ל – על אכיפה מוגברת בערים האדומות, בצה"ל ובמשטרה מקיימים הערכות מצב לגבי האפשרות כי בחלק מן המקומות לא יהיה שיתוף פעולה עם הרשויות.

אלו הערים בהן צפוי פרופ' רוני גמזו לדרוש סגר החל ממחר: בני ברק, אלעד, טירה, כפר קאסם, אום אל-פאחם. הערים הנוספות עליהן יתקיים דיון הערב בשאלה האם להטיל גם עליהן סגר הן: סח'נין, טייבה, דאלית אל-כרמל, מעלה עירון, לקייה, נתיבות. הערים אשר לגביהן קיים חשש כי יהפכו לערים אדומות הן: אשדוד, בית שמש, רהט, טבריה, נתיבות.

הוראות ההגבלות שיחולו על הערים בהן יוטל סגר: הגבלת כניסה ויציאה, הגבלת תנועה של 500 מטר, מערכת חינוך סגורה, למעט גנים וחינוך מיוחד, סגירת עסקים ומסחר, למעט סופרמרקטים וחנויות פארם, צמצום תחבורה ציבורית למינימום. ההגבלות בערים האדומות בהן לא יוטל סגר אך כן יוטלו הגבות אחרות: עוצר לילי: הגבלת יציאה מהבית בשעות הלילה, ללא הגבלת תנועה במהלך היום, ללא הגבלת כניסה ויציאה, מערכת חינוך סגורה, למעט גנים וחינוך מיוחד, סגירת עסקים ומסחר, למעט סופרמרקטים וחנויות פארם.

פרופ' גמזו, צילום: לע"מ
פרופ' גמזו, צילום: לע"מ

שר הפנים אריה דרעי התראיין אמש לחדשות סוף השבוע בערוץ 12 אצל דנה ויס, ואמר: "אי אפשר להתחמק מהאמת – כדי לצאת מהמספרים האלה, נצטרך להיכנס לסגר כללי". הוא התייחס גם לתוכנית הרמזור, וטען: "היא לא התרופה, אלא כלי ניהול של המשבר". כמו כן דרעי הבהיר כי הוא מגבה את גמזו: "אני לא מיניתי אותו, אלא ראש הממשלה. אני נותן לו גיבוי כל הזמן, לא אמרתי עליו אישית שום דבר רע. משרד הפנים בראשותי עושה הכל כדי לעזור לו. הצלחתו – הצלחתי. אני מתפלל שיצליח"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.