מתקפה במשרד

ההתקפה של ניסקורן ומנדלבליט – בזמן שנתניהו בארה"ב

תמונה – ארכיון לע"מ
שר המשפטים אבי ניסקורן והיועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט נשאו דברים באירוע הרמת כוסית שהתקיים במשרד המשפטים ותקפו בחריפות את ראש הממשלה והשר אוחנה.

בזמן שנתניהו שוהה בביקור מדיני בארצות הברית, לרגל הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, שצפוי להיחתם מחר על מדשאות הבית הלבן בהשתתפות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, עולים להתקפה משולבת שר המשפטים אבי ניסקורן (כחול לבן) והיועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט, נגד נתניהו.

מנדלבליט התייחס בין היתר בנאום שנשא במסגרת אירוע הרמת כוסית במשרד המשפטים, לדבריו של השר אמיר אוחנה שאמר כזכור: "הגשת כתב אישום נגד נבחר ציבור, בוודאי ראש הממשלה, היא פיגוע בדמוקרטיה", על זה אמר מנדלבליט: עצם העלאת הטענה הזו, שלפיה יש מי שנמצאים מעל החוק וצריכים להיות מוגנים מפני מרותו של המשפט הפלילי, היא היא הפיגוע בדמוקרטיה. בוודאי כשהיא באה מפיו של השר האמון על עבודת המשטרה, שתפקידה לאכוף את החוק באופן שוויוני"

מנדלבליט הוסיף ואמר כשהוא ממשיך להגיב לשר אוחנה: "מדינה מושחתת היא מדינה שבה מעשי שחיתות שלטונית אינם מטופלים. מדינה מושחתת היא מדינה שבה פסיקתו של בית המשפט אינה מכובדת. מדינה מושחתת היא מדינה שבה הגשת כתב אישום נגד נבחר ציבור מוגדרת כ'פיגוע בדמוקרטיה'"

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לא נשאר חייב והגיב למתקפה של מנדבליט: "שמעתי שהיועץ התלונן על דברים שאמרתי. לו היה מתעניין במה *שבאמת* אמרתי, כלומר, הדברים המלאים ולא רק הכותרות, הוא היה יודע שאמרתי (ראו דקה 03:22) כי הגשת כתב אישום נגד נבחר ציבור — ודאי ראש ממשלה — היא פיגוע בדמוקרטיה ומסכלת את רצון הבוחר, ומשכך אם הפרקליטות עושה זאת היא חייבת להיות ללא רבב, "יותר צדיקים מהאפיפיור". אבל מה שנחשף פעם אחר פעם הוא, שתחת כהונתו של ראש התביעה הכללית אביחי מנדלבליט ושל שי ניצן פרקליט המדינה, ההתנהלות היתה בדרך של שקרים, הדלפות לא-חוקיות, סחיטות באיומים לעדים, זלזול בהליכים מתוך יהירות ושכרון כח, תוך אמונה שהציבור מטומטם, איננו רואה ולא שומע. אבל הוא הסתפק בכותרות".

לפניו נאם שר המשפטים אבי ניסקורן שאמר: "בעלי תפקידים בכירים יוצאים במתקופות חסרות רסן נגד עובדי ציבור ומנסים לערער את יסודות הדמוקרטיה. יש הבדל ענק בין ביקורת מערכת לבין הרס. משרד המשפטים עובר תקופה לא פשוטה, אני מאמין שהוא ייצא מחוזק מהתקופה הזאת". לדברי ניסנקורן "אנחנו נכנסים לתקופה לא קלה נוספת, על כולנו לקחת אחריות, להשמע להנחיות, אם כך יהיה נוכל להחזיר את המשק לפעילות יציבה אחרי החגים".

ניסנקורן הוסיף כי "בתקופה הזאת עלינו במשרד המשפטים אחריות כפולה ומכופלת, שמירה על זכויות האזרח, לצמצם למינימום את הפגיעה בזכויות הפרט. כמו בסגר הקודם נדאג שמוסדות הדמוקרטיה ימשיכו לתפקד, בתי המשפט לא יסגרו, הכנסת תמשיך לפקח. דאגנו גם בסבב הזה שזכות ההפגנה תשמר, אף אחד לא רוצה לחיות במדינה שהממשלה אוסרת מחאות נגדה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!