יספיק לחזור?

סופית – אלפי חסידים התקועים בגבולות לא יוכלו להיכנס לאוקראינה

תמונה – אומן שלום
השר זאב אלקין הודיע סופית: אלפי החסידים התקועים בגבולות לאחר שניסו להגיע לאומן - לא יוכלו להיכנס למדינה ועליהם לחזור לישראל.

נכשלו מאמצי אלפי החסידים בגבולות בלארוס ומלדובה להיכנס לאוקראינה על מנת להגיע לקבר רבי נחמן בעיר אומן, כדי לחגוג שם את החג. שר ההשכלה הגבוהה זאב אלקין אמר הבוקר: "למרות מאמצים רבים שנעשו כדי לסייע לישראלים שניסו להיכנס לאוקראינה דרך בלארוס או מולדובה, הגיעה תשובה סופית שלילית משלטונות אוקראינה", נמסר מטעמו של אלקין. "האוקראינים הודיעו שלא יאפשרו כניסה דרך מעברי גבול ולא יותירו כניסת משלחת מצומצמת. אני קורא לאזרחינו לחזור לארץ ולהישמע להנחיות הבידוד בחזרתם".

בגבולות המוזכרים ישנם על פי הערכות לפחות 2000 חסידים שניסו להגיע על אף האיסור והקושי הידוע אל אוקראינה. הם שוהים מזה ימים ללא אוכל ומזון סדירים, הצלב האדום סייע במעט לפני מספר ימים. גם השר אריה דרעי ניסה להתערב לטובתם ושלח מכתב לנשיא אוקראינה, אך ללא הצלחה. כעת נשאלת השאלה כיצד והאם יספיקו לחזור כולם אל הבית – טרם כניסת החג.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!