הדבקות מכוונות?

מיקי זהר תוקף בחריפות: "המפגינים שמחים בליבם על 7,000 נדבקים ביום"

תמונה – באזזנט
חבר הכנסת יו"ר הקואליציה מיקי זהר תוקף: "המפגינים שמחים בליבם על 7,000 נדבקים ביום", חבר הכנסת שלמה קרעי מעריך הבוקר כי בחירות הן עניין של זמן.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר התראיין הבוקר לקרן מרציאנו ואודי סגל ברדיו גלי צה"ל ותקף את המפגינים בבלפור: "הם רוצים שתיווצר אנרכיה שתפגע בראש הממשלה". זהר הוסיף ואמר: "ההפגנות לא מחלישות אותנו (הליכוד) פוליטית אלא מחזקות". הן הוגבלו לדבריו כי "הן מוקד תחלואה בממדים של אלפים והן הורגות את היכולת שלנו להסביר ולאכוף את ההנחיות".

"המפגינים שמחים בליבם על 7,000 נדבקים ביום כי זה פוגע בממשלה", טען יו"ר הקואליציה. "הדרך שלהם לנטרל את רה"מ היא לייצר כאוס וחורבן במדינה באמצעות הפצת הקורונה". היועמ"ש פרסם הבוקר הודעה ובה הוא מפרט את המשך ההפגנות: "היועמ"ש לא קבע בשום שלב שסגירת המשק היא "תנאי" לכך שניתן יהיה מבחינה משפטית להגביל את ההפגנות. היועמ"ש עמד על כך, שבמצב בו היקף התחלואה כה גדול עד כי יש צורך בסגר כללי, יהיה זה מוצדק משפטית להגביל משמעותית גם הפגנות, תפילות או כל פעילות אחרת שקשורה בהתקהלות. וזאת, על אף המעמד שהוקנה כאמור לזכות להפגין בפסיקה ובחוק הקורונה כאמור.

לאור האמור, הלכה למעשה נקבעו שתי מדרגות שמשקפות את האיזון החוקתי המתואר לעיל, ואשר נובעות ממצב התחלואה המחמיר ומהערכות גורמי המקצוע: 1. במצב של הטלת הגבלות כלליות של ריחוק חברתי הנובעות ממצב החירום (המצב הקיים היום) – החוק הקיים מסמיך את הממשלה לקבוע את אופן קיומן של הפגנות, אבל לא למנוע אותן. בשים לב למצב התחלואה המחמיר גובשו גם תקנות חדשות המאפשרות למשטרה כלים משפטיים לאכיפת כללי הריחוק החברתי בהפגנות, לרבות הטלת קנסות.

בנוסף, לפי בדיקה מבצעית-מקצועית שנערכה ע״י המשטרה, במצב דברים זה, בתא השטח הסמוך למעון רה"מ בבלפור, יוכלו להיכנס, תוך שמירה על כללי הריחוק החברתי המתחייבים, עד 2,000 מפגינים.
2. במצב של הטלת הגבלות מחמירות בכלל המדינה הנובעות מ״מצב חירום מיוחד״ (מצב שיהיה אפשרי בעקבות החקיקה החדשה שאושרה הלילה בממשלה, על דעת היועמ״ש) – יתאפשר להפגין רק בהתאם למגבלות היציאה שחלות על כלל האוכלוסיה. כלומר, במרחק של עד 1,000 מטר מהבית ולא יותר מההתקהלות המותרת (כיום ב״קפסולה״ של עד 20 איש)". כך כאמור בהודעת היועמ"ש.

מוקדם יותר הבוקר מתראיין חבר הכנסת שלמה קרעי ברדיו גלי ישראל ואומר: ״אין בממשלה הזו משילות, אני מעריך שאנחנו כבר בתוך תקופת בחירות, כבר יצאנו לבחירות, ב-23 בדצמבר תקציב לא יעבור כאן״

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.