הפגנות תחת מגבלות

הדגלים השחורים תוקפים את כחול לבן: "שום תירוץ לא ינקה את ידכם"

תמונה – באזזנט
תנועת הדגלים השחורים תוקפים בחריפות את מפלגת כחול לבן, על רקע הגבלת ההפגנות בבלפור בהתאם למתווה היועמ"ש.

תנועת הדגלים השחורים הגיבה למתווה ההפגנות הצפוי, כפי שפרסם היועמ"ש אביחי מנדלבליט הבוקר, ותקפה את כחול לבן: "מפלגת הכניעה תיזכר בהיסטוריה כמחרבי הדמוקרטיה, נחזור להפגין על ראשכם". עוד נכתב בהודעת הדגלים השחורים: "כחול לבן עומדת להצביע בעד חוק שיהווה חיסול מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. אין כזה דבר הפגנה במרחק 1 ק"מ מהבית".

כמו כן פנו בתנועה ישירות לגנץ, לאשכנזי ולניסנקורן ואמרו להם: "אם תתנו את ידכם להרס הדמוקרטיה – נרדוף אתכם, נפגין מולכם, אתם תיזכרו לדיראון עולם כאלה שהפכו את ישראל לדיקטטורה. שום תירוץ לא ינקה את ידכם".

היועמ"ש פרסם הבוקר הודעה ובה הוא מפרט את המשך ההפגנות: "היועמ"ש לא קבע בשום שלב שסגירת המשק היא "תנאי" לכך שניתן יהיה מבחינה משפטית להגביל את ההפגנות. היועמ"ש עמד על כך, שבמצב בו היקף התחלואה כה גדול עד כי יש צורך בסגר כללי, יהיה זה מוצדק משפטית להגביל משמעותית גם הפגנות, תפילות או כל פעילות אחרת שקשורה בהתקהלות. וזאת, על אף המעמד שהוקנה כאמור לזכות להפגין בפסיקה ובחוק הקורונה כאמור.

לאור האמור, הלכה למעשה נקבעו שתי מדרגות שמשקפות את האיזון החוקתי המתואר לעיל, ואשר נובעות ממצב התחלואה המחמיר ומהערכות גורמי המקצוע: 1. במצב של הטלת הגבלות כלליות של ריחוק חברתי הנובעות ממצב החירום (המצב הקיים היום) – החוק הקיים מסמיך את הממשלה לקבוע את אופן קיומן של הפגנות, אבל לא למנוע אותן. בשים לב למצב התחלואה המחמיר גובשו גם תקנות חדשות המאפשרות למשטרה כלים משפטיים לאכיפת כללי הריחוק החברתי בהפגנות, לרבות הטלת קנסות.

בנוסף, לפי בדיקה מבצעית-מקצועית שנערכה ע״י המשטרה, במצב דברים זה, בתא השטח הסמוך למעון רה"מ בבלפור, יוכלו להיכנס, תוך שמירה על כללי הריחוק החברתי המתחייבים, עד 2,000 מפגינים". לשון הודעת היועמ"ש.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.