צייצה וטרם התנצלה

זהבה גלאון האשימה, המשטרה חקרה – וגלאון טרם התנצלה

תמונה – מרצ
חקירת תקרית הרכב בהפגנת בלפור בשבוע שעבר מעלה כי לא היה בכוונת הנהג לבצע אירוע דריסה, זהבה גלאוןן שקבעה כי מדובר באירוע כתוצאה מההסתה נגד המפגינים - טרם התנצלה.

לפני שבוע ימים, בהפגנה שהתקיימה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, אירע אירוע חריג. רכב מסוג ב.מ.וו. מיני קופר דהר לכיוון מפגינים ובלם בחוזקה בטרם פגע במישהו. הנהג נעצר בו במקום והועבר לחקירת המשטרה.

"לפני מספר דקות כוחות המשטרה שפועלים על רחוב קינג ג'ורג' עצרו חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה והיווה סכנה למפגינים והשוטרים", נמסר בהודעת המשטרה לאחר האירוע. "החשוד כאמור נעצר ומועבר לחקירת משטרה".

כבר עם התפרסם תיעוד האירוע, תהו הן במשטרה והן דמויות שונות בתקשורת, האם אכן מדובר באירוע ניסיון דריסת מפגינים או בכוונת זדון כלשהיא מצד הנהג נגד המפגינים. התהיות כלו בשל אופי התרחשות האירוע, חיים לווינסון, כתב עיתון 'הארץ' תהה בטוויטר: "מי שרוצה לדרוס לא בולם. ככה נראה לי".

בימים שלאחר האירוע התעקשה יושבת ראש מרצ לשעבר, זהבה גלאון, כי "ניסיון הדריסה הערב בבלפור הוא תוצאה של הסתה מתמשכת של רה"מ וחסרי החוליות שעומדים לרשותו". גם בהופעות שונות בתקשורת הדגישה גלאון כי מדובר במעשה מכוון אשר נבע מהסתה, כלשונה, נגד המפגינים בבלפור.

הבוקר מתברר כי בתום חקירה מקיפה שקיימה משטרת ישראל עולה כי אין חשד לכוונת זדון נגד המפגינים או ניסיון דריסת מפגינים מצד הנהג שכאמור נעצר בו במקום. עם זאת, כתב אישום בגין נהיגה פוחזת, הפרעה לשוטר ואיומים על שוטר – יוגש נגד הנהג הצעיר. עו"ד בן גביר התייחס להצהרת התובע ולאישום שיוגש: "לאורך כל הדרך טענתי כי מרשי פעל ללא כוונה וכי קיימות אצלו מצוקות אשר מובילות לפטור מהגשת כתב אישום. אני סבור כי המשטרה טועה בכוונתה להגיש נגד החשוד כתב אישום אך שמח שגם במשטרה מבינים שלא הייתה לו כל כוונת פגיעה".

עד לרגע זה (ראשון, 14:32) לא פרסמה זהבה גלאון התנצלות נוכח הדברים שפרסמה וכתבה, או פרסמה הודעה בה היא חוזרת בה מהקביעה המהירה שקבעה מיד לאחר האירוע.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.