הקלות בפתח?

אוטפימיות זהירה – קבינט הקורונה יתכנס היום

תמונה – לע"מ
שרי קבינט הקורונה יתכנסו היום לדיון באפשרות לבחון הקלות מסוימות במשק, זאת על רקע נתונים ראשונים המצביעים לכאורה על ירידה בתחלואה.

קבינט הקורונה יתכנס היום (שני) על מנת לדון -אולי- במתווה מסוים יציאה מהסגר, במקרה שיוחלט לקראת סוף השבוע הבא על תחילת שחרור המשק מהסגר הנוכחי.

אמש רה"מ נתניהו הבהיר כי למרות ההתייצבות במספר החולים מהנגיף, יש צורך להמתין עשרה ימים נוספים על מנת לוודא שאכן מדובר בירידה יציבה ולא מקרית. אם קצב התחלואה הנוכחי יימשך, עשויות לחול הקלות בסגר כבר ביום חמישי הבא.

שרי קבינט הקורונה ידונו היום בנתוני היציאה לטווח הארוך, בדגש על מתכונת של מעבר משלב לשלב, באפשרויות לשמירה על האוכלוסייה המבוגרת אשר כידוע נמצאת בסיכון, וכן באפשרות להגדיל את הקנסות והגברת האכיפה על מפירי ההנחיות. שר הבריאות יולי אדלשטיין צפוי להתנגד לכל פתיחה מכל סוג במשק לפחות עד 14 באוקטובר, יום רביעי הבא. במשרד הבריאות ייתנו קביעת הקלות חדשות בכך שמקדם ההדבקה יגיע ל־0.8 או פחות מכך, שתהיה עצירה או ירידה במספר החולים הקשים, וכן שמספר המאובחנים היומי ירד גם הוא ל־2,000 חולים ביום.

גורמים בקבינט אומרים לעיתון ישראל היום כי החשש הוא שאם יתחילו לשחרר ענפים מסוימים, יחל הלחץ לשחרר ענפים נוספים ולכן יש לשמור בשלב הזה על הסגר הרמטי ככל הניתן עד למועד היעד שנקבע, בדומה למה שהתרחש לאחר הסגר הראשון.

שר האוצר ישראל כץ אמר אמש: "אני מתנגד לסגירת המשק תמורת ביטול ההפגנות. המדיניות שאותה מובילים אבי ניסנקורן וכחול לבן בגיבוי המערכת המשפטית – חמורה ביותר. את ההפגנות צריך להפסיק בתקופה זו בלי קשר לסגירת המשק". לדבריו, "בישיבת קבינט הקורונה אציע לאפשר לכל העסקים הפרטיים שאינם מקבלי קהל לחזור ולפעול, מייד בסיום חג הסוכות, בהתאם לתקן התו הסגול – והקפדה על כללי הבריאות".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.