מה הכי מעצבן אתכם?

משבר הקורונה: המיסים החדשים שנשלם בקרוב על דברים שכולנו קונים

תמונה – בנק תמונות שאטר
אם לא הספיקה הקורונה והמשבר הכלכלי החמור עם כמיליון מובטלים בישראל, בכדי לכסות על גירעונות תקציביים שרי הממשלה יוזמים מיסים חדשים וביטול פטורים קיימים ובקרוב נשלם יותר על דברים שכולנו קונים.

בעקבות וירוס הקורונה הגירעון התקציבי של מדינה ישראל הגיע לשיא חדש של 87.5 מיליארד שקל מינואר 2020. בתקציב 2020 תבקש המדינה לצמצם חלק מהגרעונות באמצעות מסים חדשים שיוטלו על הציבור, הנה כמה מהם.

1. במסגרת תקציב המדינה שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע על ביטול הפטור מתשלום מע"מ על הזמנות מקוונת בסך של עד 75$. המשמעות שבקרוב כולנו נשלם מע"מ (17%) על כל הזמנה שנעשה מאתרים כמו אלי אקספרס, איביי ואמזון.

2. מי שנמצאת היום בכותרות – השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל, אחרי ששיקרה בחקירה אפידמיולוגית ונדבקה בקורונה בבית כנסת בטבריה, יוזמת בימים אלה מס פיקדון על בקבוקי 1.5 ליטר. המשמעות שבקרוב נשלם יותר על בקבוקים גדולים, כ-4-5 ש"ח יותר על שישיית בקבוקים.

3. בשיא המשבר הכלכלי, שר הרווחה איציק שמולי העלה את התשלום החודשי במעונות היום המפוקחים והמסובסדים. המשמעות היא שהורים לתינוקות ופעוטות ישלמו מעתה כ-125 ש"ח יותר בכל חודש.

4. מחירי מכשירי חשמל גדולים עתידים להתייקר בקרוב בעקבות עליה של מאות אחוזים במסים שהמדינה דורשת מהיצרנים. בויינט הוערך כי נשלם כמה עשרות שקלים יותר על סדרה של מוצרי חשמל שדמי המחזור שלהם עלו.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!