לא תפוטר

נתניהו התלבט האם לפעול ב'צעדים משמעותיים' נגד גילה גמליאל

תמונה – משה מילנר, לע"מ
ראש הממשלה אמנם קרא אמש להתבהרות התמונה בסערת גילה גמליאל וההנחיות שהפרה - אך במקביל התלבט בעצמו האם לפועל משמעותית נגד השרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע במשך זמן רב אמש מלהגיב על סערת השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, לאחר חשיפתו של כתב הארץ חיים לוינסון. לאחר שעות הוא התייחס לידיעה והבהיר כי יש להמתין להתבהרות התמונה המלאה. אך למרות דבריו, כתב חדשות 12 עמית סגל חושף כי נתניהו התלבט האם לפעול משמעותית נגד גמליאל.

שקל לפעול נגד השרה | נתניהו, צילום: לע"מ

יחד עם זאת, כעת, בשוך מעט הסערה ועם התפרסם תגובת משרד הבריאות, נראה כי לא גבוהים הסיכויים שהשרה תפוטר או תתפטר מן הממשלה. כזכור, עם תחילת ישיבת קבינט הקורונה אמר נתניהו: "כולנו מחויבים לקיום הכללים", הבהיר. "זה כולל את כל נציגי הציבור – שרים, שרות וחברות וחברי כנסת. בעניינה של השרה גמליאל אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת במשרד הבריאות. כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".

השרה גילה גמליאל עצמה מסרה אמש בתגובה לפרסומים: "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת, ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים", עוד הוסיפה: "אני מבינה שבתקופה זו, שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, היה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש"

חשבון הנפש הגיע בזמן הכי מתאים השנה. על רקע השנאה הגוברת והשיח המתלהם – בכנסת, בתקשורת ובעם שלנו. יום הכיפורים מלמד…

Posted by ‎גילה גמליאל – Gila Gamliel‎ on Sunday, September 27, 2020

"טרם הסגר, קיבלו השרה ובעלה החלטה משפחתית לשהות בטבריה בדירה עם המשפחה הגרעינית, כפי שנוהגים במהלך השנה ובחגים, וביצעו זאת בהתאם להנחיות המאפשרות 'יציאה ממקום שהייה קבוע אחד למשנהו'. השרה התפללה בבית הכנסת ביום הכיפורים לפי המתווה שפירסמה הממשלה, ותוך הקפדה על עטיית מסיכה. בניגוד לנטען, השרה שיתפה פעולה באופן מלא בחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות".

ממשרד הבריאות נמסר אמש: "המטרה של כל חקירה אפידמיולוגית היא לאתר מגעים פוטנציאלים העלולים להידבק ולסכן אנשים נוספים, ולבודד אותם. כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה, ואינו מתועד במסגרת החקירה. החקירה של השרה גמליאל הסתיימה. השרה שיתפה פעולה עם החקירה וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.