התנצל והאשים

אמיר השכל אחרי תיעוד ההערות הפוגעניות שלו: "אני איבדתי אמון במשטרה"

תמונה – טוויטר אמיר השכל
תת אלוף במיל' אמיר השכל מתנצל על האמירות הפוגעניות שאמר לשוטרים בני העדה האתיופית - אך במקביל מאשים את המשטרה.

בשבוע עבר התפרסמו התיעודים שעוררו סערה בישראל. בתיעודים, שני סרטונים נפרדים, נראה מוביל הפגנות בלפור, תת אלוף במיל' אמיר השכל, כשהוא משתלח ומעיר הערות פוגעניות לשוטר ושוטרת בני העדה האתיופית. באחד מהסרטונים נראה השכל כשהוא מטיח בשוטרת: “אני הבאתי את ההורים שלך לארץ”. בתיעוד נוסף נראה השכל אומר לשוטר: "שנים הקדשתי להביא את ההורים שלכם. וזה מה שאנחנו מקבלים מכם. תתביישו! זה כפיות טובה. לא תמנע ממני ללכת על מדרכה בירושלים. כי אני הבאתי אותם [את הוריך]. אני הבאתי אותם!"

השכל בחר לשמור על שתיקה במשך ימים, ובסוף השבוע הוא שבר את שתיקתו בריאיון שהעניק לחדשות 12. בריאיון אומר השכל: "תראה קודם כל מה שאמרתי לא היה ראוי, התנצלתי על זה וזו הזדמנות בשבילי עוד פעם להתנצל", אמר השכל. "אבל בלי להבין את כל מה שקרה באותו יום אי אפשר להבין למה נאמר מה שנאמר. מגיע כוח של שוטרים ושל אנשי משמר הגבול ומתחיל להדוף אותנו בצורה ברוטלית לקצה הרחוב. תופסים אותי בכוח ומטיחים אותי משמה, עד שבשלב מסוים, זהו נגמרו לי הכוחות".

"אני חוזר ואומר – זה היה לא לעניין, אבל זה בא ממקום של מצוקה, ממקום של סערת נפש, מתסכול נוראי. פה בבית (אומר השכל ומצביע בריאיון לעבר בלפור) נפתח תיק חדש, הכותרת שלו – 'אמיר השכל'. זה היה ברור לי מהיום הראשון שעכשיו מתחילים לאסוף חומר עלי, אבל אף אחד לא ישבור אותי, כולל העליהום שנעשה עלי בשבוע האחרון בטלוויזיה".

"זהו סרטון של המשטרה, בפועל היה צלם משטרתי שצילם את האירוע, ואני חושב שהעובדה שסרטון משטרתי הגיע לידיים של עיתונאים צריכה להדיר שינה מכל אזרח במדינת ישראל" אומר השכל וממשיך: "תראה, אני יודע שיש שר לבטחון פנים שמפעיל לחץ גדול על המשטרה. האם זה הוא? אני לא יודע. זה מתחיל מאותו 20 באוגוסט שמפנים אותנו מכאן לטובת הפגנה של הליכוד. זה ממשיך עם הסיפור של העברת הסרטון מהמשטרה. אני איבדתי אמון במשטרה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
שיתוף "אמיר השכל אחרי תיעוד ההערות הפוגעניות שלו: "אני איבדתי אמון במשטרה""
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.