צפו בוידאו

דרמה בכנסת: הצבעה להקמת ועדת חקירת הצוללות אושרה ובוטלה

תמונה – ערוץ הכנסת
יו"ר הכנסת יריב לוין התערב וביטל הצבעה אלקטרונית על הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות לאחר שלטענתו ח"כ מנסור עבאס שניהל את המליאה לא שמע שהקואליציה ביקשה הצבעה שמית. ח"כ זנדברג זעמה: "אין סיכוי שניתן לגנוב הצבעה". כך זה נראה

למרות בקשת מפלגת הליכוד להצבעה שמית על ההצעה של האופוזיציה להקמת וועדת חקירת בפרשת הצוללות, סגן יו"ר הכנסת התורן שניהל את המליאה, מנסור עבאס החל בהצבעה אלקטרונית וההצעה עברה ברוב של 2 קולות. יו"ר הכנסת יריב לוין ביטל את ההצבעה במקום והחל בהצבעה שמית שם נדחתה ההצעה ברוב של 40 נגד 0 חברי כנסת מהאופוזיציה שלא השתתפו בהצבעה החוזרת במחאה.

ח"כ תמר זנדברג זעמה: "בושה שלא תאמן: הקואליציה ביטלה הצבעה אחרי שההצעה לועדת חקירה פרלמנטרית לנושא הצוללות שהצעתי עברה! אין סיכוי שניתן לגנוב הצבעה". עוד מסרה זנדברג ואיימה: "מליאת הכנסת קבעה באופן מפורש לפתוח בועדת חקירה על פרשת הצוללות. החלטת היו״ר לבטל את התוצאות הן כתם על הדמוקרטיה. אם צריך נעתור לבגץ״.

העיתונאי עמית סגל צייץ: "כמדומני שזנדברג צודקת. למיקי זהר אין סמכות לבקש הצבעה שמית, רק לשר או למסמך חתום בידי 20 ח״כים."

יו״ר הכנסת לוין וסגן היו״ר עבאס שוחחו ביניהם בעניין ההצבעה שהתקיימה היום במליאת הכנסת ומסרו הודעה משותפת."סגן היו״ר עבאס הסביר כי לא שמע את הבקשה הראשונה להצבעה שמית, אלא שמע רק את הבקשה השניה לאחר שהפעיל את ההצבעה האלקטרונית. לכן אף כאשר הופיעו תוצאות ההצבעה האלקטורנית על הלוח, לא הכריז על תוצאות רשמיות עד שיברר את חוקיות ההצבעה.לאחר שצפו בסרטון הוידאו ממליאת הכנסת, הסכימו יו״ר הכנסת וסגן היו״ר עבאס כי היה נכון לבטל את תוצאות ההצבעה ולערוך אותה מחדש."

יו״ר הכנסת יריב לוין התייחס לדרמה במליאה: ״לא אאפשר מחטפים ועיוות של תוצאות הצבעות ודריסת התקנון במליאת הכנסת. בהתאם לתקנון הכנסת, סגן היו״ר עבאס חייב היה להכריז על הצבעה שמית כשהתבקש לעשות כן, ולא עשה זאת. מעבר לכך, כאשר מתקיימת הצבעה אלקטורנית, יש להודיע על כך באופן ברור ולציין את שם הנושא העומד להצבעה, וכן לאפשר לחברי הכנסת לשבת במקומותיהם. אף אחד מהדברים הבסיסיים הללו לא נעשה. מדובר באירוע חמור שאיני מתכוון לעבור עליו לסדר היום. בכוונתי לזמן את סגן היו״ר עבאס לבירור מיידי עוד היום."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!