שלום או טרור

ציפי לבני: "מותו של עריקאת מצער אותי"

תמונה – ארכיון לע"מ
ציפי לבני תוקפת את המתקפה ברשת נגד בכירי עיתונאי השמאל שספדו לבכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת שמת מקורונה בבית החולים הדסה.

שרת החוץ לשעבר ציפי לבני כואבת את מותו של מזכ"ל אשף סאיב עריקאת שמת הלילה מקורונה בבית החולים הדסה: "מאות שעות ניהלתי מו״מ עם סאיב עריקאת, ייצגנו שני צדדים שונים והיו ביננו מחלוקות אבל המטרה משותפת: לנסות להגיע להסכם שיסיים את הסכסוך בין העמים שלנו. "אם זה היה תלוי רק בשנינו כבר היה שלום", היה אומר לי אבל זה כבר לא יקרה. לפני מותו סימס לי שעוד לא השיג את מה שנולד לעשות – שלום. מותו מצער אותי".

לבני גם התייחסה לתגובות הימין נגד פעילי שמאל שהספידו את עריקאת ברשת: "אני רואה את התגובות המתלהמות נגד כל מי שמספיד או מביע צער על מותו של אדם שניהל אתנו מו״מ לשלום וחשוב להדגיש היום במיוחד: מי שמכליל ומתייג את כל הפלשתינים כטרוריסטים, גם את אלה שרוצים לסיים את הסכסוך בדרכי שלום, מונע קודם כל מאתנו את היכולת לדבר עם המתונים בהם, כדי להגיע לפתרון בעתיד ויביא עלינו רק את קיצוני החמאס."

העיתונאי ברק רביד ספד בכאב: "סאיב עריקאת היה בן 36 כשצורף למשלחת הירדנית-פלסטינית לוועידת מדריד ב-1991. לטקס הפתיחה הגיע כשעל כתפיו כאפיה (בתמונה למטה). יצחק שמיר התפוצץ מכעס ואיים לעזוב. הכאפיה נשארה וגם עריקאת נשאר חלק בלתי נפרד מהמו"מ הישראלי-פלסטיני. הוא מת היום בלי שזכה לראות את השלום. יהי זכרו ברוך"

העיתונאי רביב דרוקר ספד לו: "סאיב עריקאת היה איש של שלום. חלק מדוברי הימין ניסו בכוח לצייר אותו כאוייב, חסיד טרור. לא היה דבר רחוק יותר מהאמת. תמיד דיבר נגד אלימות, אם עריקאת לא יכול להיות שותף שלנו, אין פלשתינאי שיכול. זה יום עצוב מאוד, קשה לראות עוד הרבה עריקאתים בצד השני וזה, כנראה, מה שחלק מהימין רוצה. ליוויתי אותו בפעם הקודמת שנלחם על חייו. התכתבנו לא מעט בזמן הקורונה. הוא ידע מצוין כמה זה מסכן אותו כמושתל ריאות. הוא מת מקורונה, אבל ליבו נשבר הרבה קודם."

ח"כ לשעבר ושדרנית רשת ב שלי יחימוביץ' ספדה לו: "סאיב עריקאת שנפטר כעת בישראל, עלול להיות מאחרוני המתונים הפלסטינים הדוגלים בהידברות ובמסלול המדיני. נפגשתי אתו, היה איש מתון, משעשע ואינטליגנטי. אמר לי פעם: אם את, ציפי לבני או זהבה גלאון הייתן מנהיגות את ישראל, כבר היה שלום. אם צדק או לא, מצטערת על מותו ומשתתפת בצער משפחתו."

השר צחי הנגבי מהליכוד ספד לעריקאת ועורר את זעמם של הגולשים: "מביע צער על מותו של סאיב עריקאת. הוא ליווה את המגעים עם הפלסטינים לאורך השנים. אני מאחל למשפחתו שלא ידעו עוד צער". ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב להנגבי: "בַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה. כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ ה'".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "מר סאיב עריקאת הלך לעולמו ביחידה לטיפול נמרץ בביה"ח. עריקאת הועבר לביה"ח לפני 3 שבועות הגיע במצב קשה שחייב הנשמה מיידית וטיפולי החייאה. במהלך אשפוזו זכה לטיפול אינטנסיבי וטיפולים תרופתיים ע"י מיטב המומחים. צוות הדסה משתתף בצער משפחתו, מוקיריו, ידידיו והעם הפלסטינאי"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.