קרב בצמרת

מנדלבליט מאיים על נתניהו בהוצאת "צווים"

תמונה – ארכיון משרד המשפטים

על רקע אי הסכמת ראש הממשלה נתניהו להסדר ניגוד העניינים שגיבש היועמ"ש מנדלבליט על אי התערבות רה"מ נתניהו במינוי פרקליט המדינה הבא ובכירים נוספים, היועמ"ש מנדלבליט משגר איום מרומז לנתניהו בתגובה לבג"ץ שדן בעתירות השמאל נגד נתניהו:

מהיועמ"ש נמסר: "הובהר כי חוות דעתו של היועמ"ש בעניין מניעת ניגוד עניינים היא חוות דעת משפטית, אשר מחייבת את כל זרועותיה של הרשות המבצעת ומשקפת מבחינתן את החוק הקיים, בדומה לחוות דעתו המשפטית בסוגיות אחרות, והיא אינה בגדר המלצה בלבד. תחולת המגבלות הנגזרות מחוות דעתו של היועמ"ש ביחס לניגוד עניינים, אינה תלויה ברצונו הטוב של בעל התפקיד, מטעמי נראות או טעמים וולונטריים אחרים, אלא מתחייבת מכוח פרשנותו של הדין ע"י היועמ"ש."

עוד הזהיר מנדלבליט: "ככל שרה"מ יעמוד על כך שהוא אינו מתכוון לפעול לפי הסדר זה, על פרטיו, דומה כי אין מנוס מהמשך בירור העתירות, לרבות הוצאת צווים על-תנאי בהקשר זה".

הכתב אביעד גליקמן מערוץ 13 התייחס לאיום וכתב: "נראה לי שנתניהו כרה לעצמו בור"

העיתונאי אלי ציפורי תקף בתגובה: "הדיקטטור מנדלבליט ממשיך לאיים על נתניהו וממשיך לשתף פעולה עם אליעד שרגא: אם לא תקיים את הסדר ניגוד העניינים על פרטיו וככתבו וכלשונו – אוציא צווים על תנאי והעתירות יימשכו. בקיצור, מהלך אימים על נתניהו וסוחט אותו באיומים. עוד צעד של מאפיונר."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.