מרדף קטלני

זעם בשומרון: בן 18 נהרג במרדף משטרתי

תמונה – דוברות איחוד הצלה
ח"כ בצלאל סמוטריץ' נהדף בכוח על ידי שוטר שאיים עליו במעצר בזירת התאונה הקשה בה נהרג אהוביה סנדק בן 18 מבת עין, בתאונה קטלנית שנגרמה כתוצאה מרכב משטרתי סמוי שהתנגח ברכבם. צפו בתיעוד
דוברות איחוד הצלה

פעיל ימין כבן 18 נהרג בתאונת דרכים קטלנית, במהלך מרדף סמוך לכוכב השחר בבנימין. לטענת נערי הגבעות שנסעו ברכב ונפצעו קל, רכב משטרתי סמוי ממחוז ש"י סמוי פגע בהם בכוונה והתנגח ברכבם מה שגרם להתהפכות הרכב ולתוצאה הקשה.

עיתונאי 'הארץ' ג'וש בריינר פרסם תיעוד מניסיון של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להיכנס לזירת התאונה כשהוא נהדף בכוח ע"י שוטר שאיים עליו במעצר: "שימו לב לחרפה הזאת. המשטרה לא מאפשרת להתקרב לאיזור האירוע בו נהרג נער בן 16 במהלך מרדף עם ניידת משטרתית. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מנסה עם חסינותו להיכנס כדי לצלם את מקום האירוע. השוטר מנסה לעצור אותו ועוד מאיים עליו: "אתה תיעצר!". ביזיון", צייץ בריינר.

לאחר מכן הגיב סמוטריץ' לתקרית: "עצוב שצריך לומר את זה: משטרת ישראל כפופה לחוק ובכלל זה לחוק חסינות חברי הכנסת וחייבת לציית לו. הניסיון החצוף למנוע ממני להיכנס לאזור האירוע הוא חמור ובכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בדרישה לטפל בנושא מערכתית."

מהמשטרה נמסר: "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים מרכב ישראלי לעבר רכב פלסטיני בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בדרכו ובסמוך למקום זיהה את הרכב שיידה אבנים והורה לו לעצור. נהג הרכב, פתח בנסיעה פרועה למרות הוראת השוטרים לעצור, המשיך במנוסה שרכב הבילוש בעקבותיו. בסמוך לצומת רימונים, התהפך הרכב וכתוצאה מההתהפכות 4 מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים ובמקום נקבע מותו של נוסע (ע"י מד"א). נסיבות האירוע בבדיקה", נמסר בהודעת המשטרה.

מיד לאחר התאונה תקף ח"כ בצלאל סמוטריץ': "מרדף המשטרה בבנימין שהסתיים בתאונה קשה ובנער הרוג הוא אירוע חמור שחייב להיחקר עד תום. יש למשטרה בעניין הזה נהלים ברורים ויש חשש כבד שהם הופרו, מה שהביא לתוצאה הטרגית. ממידע שהגיע אלי ברגעים אלה המשטרה סגרה את הזירה ומונעת אפילו מאנשי זק"א לטפל בהרוג ויש חשש לטיוח הממצאים בזירה. במבט צופה פני עתיד וכדי להימנע ממשבר אמון קשה אני קורא למשטרה לאפשר כניסה של נציגי ההתיישבות לזירה לפיקוח על מניעת שיבוש חקירה. על המחלקה לחקירות שוטרים להיכנס לאירוע באופן מיידי."

עו"ד נתי רום אשר מסייע לפצועים בבית החולים מטעם ארגון חוננו מספר על אירוע קשה ביותר "אנחנו נמצאים בחדר הטראומה בבית החולים הר הצופים, מדובר באירוע קשה ביותר עם מספר פצועים, שנמנע מהם טיפול רפואי, הם נאזקו במקום לקבל טיפול רפואי.
יש בשורה מאד קשה, הדבר הזה מרטיט כל לב, בחורים שבוצע אחריהם מרדף, הפרטים התבררו בהמשך, ניגחו את הרכב שלהם וכתוצאה מכך קרה אסון. חייבים להפסיק את הדבר הזה."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.