הסוד הגלוי נחשף

משי זהב מוותר על פרס ישראל ועוזב את זק"א

תמונה – משרד החינוך

שעות לאחר לאחר פרסום "תחקיר המין" ובו עדויות רבות על אונס הטרדות ופדופיליה שביצע לכאורה בקטינים ונערות במשך השנים האחרונות, יו"ר זק"א יהודה משי זהב הודיע היום על ויתור על פרס ישראל, ועזיבת תפקידו כיו"ר זק"א.

בראיון לאלי לוי ברדיו חיפה התייחס שר הביטחון גנץ המקורב למשי זהב: "זה תחקיר קשה. אני מאמין בבן אדם. נצטרך לברר את זה ולהחליט לגבי הפרס, אני מבין שמשי זהב מכחיש. מדובר באדם רב זכויות".

יו"ר מפלגת 'העבודה' מרב מיכאלי: "קוראת לשר החינוך להשהות את הענקת פרס ישראל למשי זהב עד לסיום חקירת המשטרה בנושא. אלו עדויות קשות ומזעזעות. אני מאמינה לנפגעות ונפגעים שחשפו את הפגיעה באומץ רב"

עוד דווח הבוקר, כי ראש אגף החקירות במשטרה הורה על פתיחת חקירה בבדיקת הטענות הקשות שפורסמו בתחקיר נגד יהודה משי זהב.

באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית קוראים לשר החינוך לבטל את הענקת פרס ישראל ליהודה משי זהב

יהודה משי זהב בתגובה לתחקיר ב"הארץ"

"קיבלתי את הפנייה מעיתון 'הארץ' לראשונה היום בשעות הצהריים. הפנייה שהופנתה אליי כללה טענות סתומות ואנונימיות ההולכות עשרות שנים אחורה. אבהיר מיד, כי אין שחר לדברים. "בקשתי לקבל מידע אלמנטרי ופרטים בסיסיים – נדחתה. בקשתי לקיים פגישה – נדחתה. נדרשתי להגיב לכתבה, המבקשת לבצע בי 'סיכול ממוקד', בתוך שעתיים. "לגוף הדברים אציין, כי נראה לי שעיתון 'הארץ' נפל קורבן לגורמים בעלי אינטרסים מסחריים וכלכליים הפועלים תקופה ארוכה כדי לגרום לי נזק. לגורמים אלה נוספים חלקים קיצוניים מהעולם החרדי, אשר דרכי הייחודית בו היא לצנינים בעיניהם. גורמים אלה פצחו נגדי במסע נקם, בין היתר

לאחר שילדיי התגייסו לצה"ל, שניים מהם לשירות קרבי; לאחר שכשהדלקתי משואה אמרתי 'לתפארת מדינת ישראל'; ועתה לאחר שהודע על זכייתי בפרס ישראל. לכך יש להוסיף את הביקורת שאני משמיע מעת לעת על חלק מההנהגה הקיצונית במגזר החרדי. "מאז היוודע דבר זכייתי בפרס ישראל הייתי מוקד לאיומים טלפונים שונים. לאחר פטירת הוריי טלפנו אליי והביעו שמחה על מותם. ירקו עליי כשעברתי ברחוב. נשלחו אליי הודעות איומים, שאת חלקן העברתי גם לעיתון 'הארץ'. לדאבוני זהו חלק מהמחיר שאני משלם על הדרך שבה בחרתי.

"איני יכול להתייחס מעבר לכך לפנייה כללית נטולת פרטים. אציין רק ביחס לטענה קונקרטית אחת שנטענה, בניגוד לטענות סתומות אחרות, הנוגעת לפנימייה בירושלים, כי נוהלה בעניין בדיקה משטרתית שנגעה בעיקרה לאחי, ולאחר בחינה נמצא שאין ממש בדברים. "פרסום הכתבה הוא ניסיון "לחסל חשבון" עמי, ולצערי גם לחסל אותי. ככל שכוחותיי יעמדו לי, אמשיך לשרת את עם ישראל ואת מדינת ישראל כפי שעשיתי כל חיי".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!