פגישה מרובעת

הדחת נתניהו: היוזמה של גנץ והזעם החרדי

תמונה – ארכיון כחול לבן/אלעד מלכה

לאחר שפירק את השותפות הפוליטית עם לפיד וערק לממשלת נתניהו האחרונה, יו"ר מפלגת 'כחול לבן' שר הביטחון בני גנץ פונה בבקשה ליאיר לפיד, המועמד המוביל בגוש השמאל להרכבת הממשלה הבאה, להסכים לפגישה מרובעת עם יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט ויו"ר מפלגת 'תקווה חדשה' גדעון סער בניסיון להקים ממשלה חדשה ללא נתניהו.

כתב 'ערוץ 20' הלל ביטון דיווח מפי בכיר במפלגת יהדות התורה: ״ביבי הלך לנו על הראש עם סמוטריץ׳ בבחירות, מה הוא חשב שנרוץ להמליץ עליו? שיזוז הצידה תוך 5 דקות קמה ממשלה״.

https://twitter.com/BittonRosen/status/1376525838892597251?s=20

בהודעה ששיגר הבוקר גנץ לתומכיו הוא כותב: "מאז ליל הבחירות אני עוסק בכל כוחי בהקמת ממשלה ישרה שתביא להחלפת נתניהו. אמש נפגשתי עם לפיד, ובימים האחרונים שוחחתי עם בנט, סער ועם שחקנים נוספים במגרש הפוליטי. אני מתכוון לנצל את הכוח שנתתם לי כדי להבטיח שהממשלה היחידה שתקום כאן תהיה ממשלה ישרה שתדאג לכם ורק לכם ולעשות הכל כדי למנוע בחירות חמישיות."

עוד כתב גנץ: "אני אומר גם עכשיו: כחול לבן תמליץ על מי שיוכל להרכיב ממשלה מתוך מחנה השינוי ובלבד שנגיע גם לסיכומים על עקרונות יסוד שכוללים שמירה על הדמוקרטיה, על הביטחון, שיקום הכלכלה והבטחת שלטון ממלכתי. כנבחרי ציבור, יש לנו אחריות וחובה מוסרית לשים את האגו בצד ולפעול לקידום הקמת ממשלה ואני אעשה הכל כדי שזה יקרה."

ריבלין יחל בפגישות ביום חידוש משפטו של נתניהו

לסיום כותב גנץ: "לכן, שוחחתי היום עם יאיר לפיד, נפתלי בנט וגדעון סער, והצעתי להם שניפגש ארבעתנו בכדי לנסות ולמצוא פתרונות ביחד עם המפלגות הנוספות בגוש השינוי- בלי פסילות, ובלי חרמות. צריך לבוא עם עקרונות, אבל גם עם גמישות שתאפשר להקים ממשלה ולמנוע מנתניהו להישאר. אזרחי ישראל, יהודים, ערבים, חרדים, דתיים, חילונים, ימניים ושמאלנים – כולם ראויים לממשלה ישרה. יש רק דרך אחת לעשות את זה – אם האגו יילך, ביבי יילך.

צילום אלעד מלכה

יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן אמר הבוקר: "המצב הפוליטי המורכב בו אנו נמצאים היום הוא תוצאה ישירה של תוכנית ההישרדות הפוליטית והאישית של איש אחד – בנימין נתניהו, שנכשל כבר בפעם ה-4 להקים ממשלה יציבה ומתפקדת. כל בן אדם אחר שטובת המדינה נמצאת לנגד עיניו, היה מסיק מסקנות ברורות כבר מזמן ומעביר את המושכות למישהו אחר.

עוד אמר ליברמן: "לכן, עם השבעת הכנסת ה-24, ישראל ביתנו תגיש הצעת חוק שתגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות בלבד, הצעה שנתניהו תמך בה בעבר. הצעת חוק נוספת שנגיש תחייב התפטרות ראש ממשלה עקב הגשת כתב אישום, כפי שעברה בקריאה טרומית בכנסת ב-21.5.2008 בתמיכת הליכוד, כולל בנימין נתניהו, המפלגות החרדיות, מפלגת העבודה, שהצעת החוק הוגשה על ידי אחד מחבריה, ומרצ.

חשוב להדגיש שכל התחייבות של ישראל ביתנו לפני הבחירות תקפה גם היום. כפי שהודענו, אנו נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי, שתקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר, כמועמד להרכבת הממשלה. כל מי שינסה להכשיל את המהלך ויעמיד את האגו שלו מעל האינטרס הלאומי ישא באחריות לבחירות יציאה מהפלונטר הפוליטי מחייבת את כל המפלגות למצוא פתרונות יצירתיים מחוץ לקופסה."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.