מדברת ערבית

מירב מיכאלי: "מחר מתחיל חודש הרמת גן"

תמונה – ערוץ הכנסת

בפתח ישיבת מפלגת 'העבודה', תקפה יו"ר המפלגה מירב מיכאלי את ראש הממשלה נתניהו על רקע הדיווחים על פגיעה במתקני הגרעין באירן.

"אנחנו נציין השבוע את יום הזיכרון לחללי צה"ל, מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. חברות וחברי סיעת העבודה ינכחו בטקסי זיכרון בכל רחבי הארץ ודווקא בשבוע הזה שאנחנו זוכרות וזוכרים את המחיר הכל כך כואב ששילמנו, המדינה והחברה על הביטחון שלנו כל השנים, האיש שיושב בכסא ראש הממשלה עושה שימוש ציני במערכת הביטחון והיכולות שלה, במעשים שלה ובהישגים שלה לתעמולת בחירות אישית על חשבון ביטחון ישראל. לא פחות מזה.

איראן היא אויב מר. זאת זכותה וחובתה של מדינת ישראל להגן על עצמה מפניה בכל דרך. וההישגים של מערכת הביטחון, טכנולוגיים ואחרים, כל השנים האלה, מרשימים בצורה בלתי רגילה. אבל הפרסום של הדברים, וההתרברבות בהם זאת התגרות וחרחור מלחמה שעלול להביא להסלמה מיותרת.
ישראל תמיד ידעה להגן על עצמה מבלי לפרסם את הדברים כדי לא לגרום נזק ולא לחשוף מה שלא צריך לחשוף ולא להסתכן במה שלא צריך להסתכן. אלא שבמעשים האלה נתניהו מעודד הסלמה לא רק כלפי איראן, שהיא אויב, אלא כלפי ארה"ב שהיא הידידה הגדולה ביותר, החשובה ביותר, האסטרטגית ביותר של מדינת ישראל.

נתניהו שוב גורם נזק, אולי בלתי הפיך, ליחסים עם ארה"ב, עם נשיא ארה"ב ובוודאי עם המפלגה הדמוקרטית. עומד ראש ממשלה בטקס יום השואה הממלכתי, תוקף את נשיא ארה"ב ואומר שישראל לא תהיה חלק מהסכם כשבכלל עוד אין הסכם. אולי ההסכם יהיה טוב למדינת ישראל? מה אתה קופץ?

אני שומעת מהקשרים שלי במפלגה הדמוקרטית כמה ככל שיש שם מחויבות אדירה לישראל ולביטחון ישראל ורצון עז לשמור על האינטרסים המשותפים ועל שיתוף הפעולה, הם נמצאים במצב שבו הם פשוט חוששים. הם גם חוששים שתזמון המתקפות והפרסומים הוא לא מקרי והוא נועד לפגוע בסיכויים להשיג הסכם ושנית, כשהם שומעים את נתניהו מדבר הם לא בטוחים האם הוא מייצג את האינטרס הישראלי או את האינטרס האישי שלו.

מדינת ישראל זקוקה להגנה מפני הגרעין האיראני. אני חזרתי והודעתי שמפלגת העבודה תתמוך בהסכם שיימנע מאיראן להגיע לגרעין. המדיניות של נתניהו עד כה, במבחן התוצאה, קירבה את איראן לגרעין.

הדברים שהוא עושה כרגע מסכנים את היחסים של ישראל עם ארה"ב, דבר שישראל לא יכולה להרשות לעצמה. נתניהו הוא היום נזק וסכנה אסטרטגית למדינת ישראל, ולו רק בשביל כך דחוף מאוד מאוד להחליף אותו.

לסיום בירכה מיכאלי את המוסלמים בשפה הערבית לקראת תחילת חודש הרמאדן: "מחר מתחיל חודש הרמת גן".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.