שכול ופוליטיקה

יאיר לפיד: "הנופלים לא מתו בשביל שישראל תיראה ככה"

תמונה – צילום מסך כאן 11

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד שחזר אמש מחופשה בארה"ב, מסעיר את הרשת בפוסט תוקפני שפרסם ביום הזיכרון לחללי צה"ל: "הנופלים לא מתו בשביל שישראל תיראה ככה".

הפוסט המלא

מה שלא אמרתי היום בטקס יום הזכרון בנגבה — כמו בכל שנה, הקראתי הבוקר בבית העלמין הצבאי את ״ההחמצה״. כמו בכל שנה הגרון נחנק. אלא שהשנה הוא נחנק גם בגלל מה שלא נאמר שם אבל הגיע הזמן שייאמר: שאנחנו לא ראויים להם.

"הנופלים לא מתו בשביל שישראל תיראה ככה. המשפחות לא הקריבו את היקר להן מכל בשביל להגן על מדינה מסוכסכת, שונאת, אכולת פארנויה. הילדים והאבות מתחת לאבני השיש לא נהרגו בהגנה על שבט, הם נהרגו בהגנה על המולדת. הם לא מתו שמאלנים או ימנים, אלא חיילים. הם לא לבשו חולצה של מפלגה, אלא מדי ב׳ של צבא ההגנה לישראל."

"המתים מצפים מאתנו ליותר. הם מצפים מאתנו לבנות פה מדינה שמצדיקה את מותם. מדינה טובה וצודקת שמקדשת את ערך הרעות. מדינה שדואגת לחלשים ויש לה הנהגה ישרת דרך והגונה שפועלת לטובת הכלל. דמוקרטיה מתוקנת שצעירים אוהבים לחיות בה והוריהם גאים במה שיצרו למענם. ואם מישהו מרגיש שזו אמירה פוליטית אז שיידע שהוא צודק לגמרי. פוליטיקאים היו אלה ששלחו אותם אל מותם, אז פוליטיקאים צריכים גם להתחייב שתהיה פה מדינה הראויה לקורבנם.

"הצפירה של יום הזכרון לא יכולה להיות רק צפירת אשכבה, היא צריכה להיות גם צפירת השכמה. הגיע הזמן שנתחיל להחזיר חובות. המתים במותם הם ציוו לנו לא רק את החיים, אלא גם את השאלה איזה חיים ראוי שנחיה כאן."

הגולשים תקפו את לפיד בתגובות על ערבוב שכול ופוליטיקה ביום הזיכרון. רועי כתב: "נו איך היה השופינג בארה"ב? אמרת שאנשים אין להם איך לסיים את החודש עסקים קורסים ואתה מנותק נוסע לנופש לאמריקה… איי איי היי מנותק דוגמא אישית ממך והלאה".

אהובה כתבה: "נכון מאד, זו מציאות עגומה שנקלענו אליה, ובלי להתחשבן אחורה מי אשם (כולנו???) כדאי לפעול לתיקון, כי המדינה הולכת בדרך שיכולה להביא לאסון. מקווה מאד שתקום ממשלה שתדע לאחד את העם לעתיד טוב יותר".

רועי כתב: "המשפט שלך שאנחנו לא ראויים להם הוא משפט פסול ומסוכן…עם ישראל במלוא תפארתו חי נושם ובועט בכל הכח למרות המחלוקות אנחנו משמשים אור לגויים…הגיע הזמן שנכיר אנו בערכינו…".

רחל כתבה: "ביום עצוב כזה לא יכולת להתאפק ושירבבת פוליטיקה. בושה! יש לנו מדינה נהדרת אשר קמה לתחיה מעיי חורבות, קיבוץ גלויות של דעות. בזכותם של הנופלים, ושל אלו החיים וממשיכים ללחום למעננו בכל עת בשדות קרב, חלקם נסתרים, אנו כאן, ראויים להם. לאור שירותך הצבאי המפואר.."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.