האסון במירון

מחדל הדמים: דרישה לחקור את השרים דרעי ואוחנה

תמונה – קובי גדעון לע"מ

התנועה לאיכות השלטון פנתה בבקשה ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את שר הפנים אריה דרעי והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה בעקבות האסון הקשה במירון שם נמחצו למוות 45 בני אדם ומעל מאה נפצעו.
·
במכתב שנשלח נכתב: "בעקבות האסון בהר מירון פנינו ליועמ״ש מנדלבליט בבקשה לפתוח בחקירה נגד חברי הממשלה השונים בחשד להריגה בקלות דעת ולמצער הריגה ברשלנות, או גרימת חבלה ברשלנות – לרבות רה״מ, שר הפנים, השר לבט״פ ושר הבריאות – עקב פעולותיהם המינהליות בתכנון ואישור פתיחה כוללת של האירוע בהר.

לפי הפרסומים, על אף שגורמי המקצוע ביקשו להגביל את מספר המשתתפים בהילולות ואף הזהירו מראש את השרים האחראיים בדבר הסכנות הגלומות בפתיחה רבתית של האירוע, פעלו השר לביטחון פנים ושר הפנים לפתיחת ההילולה ללא כל הגבלה, תוך לקיחת הסיכונים בנפש שהוצגו לפניהם ובניגוד לכללי המינהל התקין.

עוד נכתב: "מדובר באסון לאומי קשה אשר חייב להיבדק ולהיחקר בכל פן אפשרי. אל נא תחקרו את ׳היושב ב-ש.ג׳, אלא את הגורמים שהביאו לפתיחה מלאה וחסרת כל אחריות של ההילולה בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים, בניגוד לדין ומתוך שיקולים פוליטיים צרים במיוחד."

העיתונאי גיא פלג תקף: "לסיכום ציוצי האחרונים. ממשלת ישראל עסקה כולה בארגון הארוע. השרים רבו על קרדיט. אוחנה, רגב, דרעי, נתניהו. עכשיו יגלגלו אחריות. ושלא יבלבלו עם התערבות "רק בעניין הגבלות קורונה" זה בדיוק אותו הדבר. לחץ על גורמי המקצוע לאשר כמות אנשים גדולה בצפיפות."

יו"ר המשותפת ח"כ איימן עודה: "‏ההתעלמות הגורפת מהאזהרות הרבות ומסימני הסכנה היא ביטוי נורא במיוחד לגישת "בניכוי הערבים והחרדים" של נתניהו. מהאלימות והפשיעה בחברה הערבית, דרך ניהול הקורונה ועד לאסון מירון, הממשלה והמשטרה עוצמות עיניים ומפקירות ציבורים שלמים.

לסיום דרש עודה: "אוחנה צריך לקחת אחריות על המחדל הנורא ולהתפטר לאלתר."

ח"כ מנסור עבאס הגיב: "תחושה קשה עקב האסון הנורא במירון. מביעים צער עמוק על הקורבנות, ומתפללים לרפואה מהירה ושלמה של הפצועים. תנחומינו למשפחות האבלות. מי ייתן ולא נדע עוד צער"

ח"כ אבתיסאם מרעאנה ממפלגת העבודה תקפה: "44 אנשים נמחצו למוות בהילולה בהר מירון ולפחות 100 פצועים. אסון גדול וכבד. אני קוראת לשר אוחנה להתפטר מתפקידו ועכשיו."

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר מוקדם יותר: "חייבת להיות ותהיה בדיקה יסודית, מעמיקה ואמיתית שתגיע לחקר האמת: איך, כיצד ומדוע קרה הדבר הזה, במקום ובנסיבות שבו הוא קרה — ואיך אפשר לעשות שלא יקרה שוב. הנחיתי את המשטרה להגיש כל סיוע למשפחות וכך יהיה"

הממשלה אישרה לפני זמן קצר את הצעת ראש הממשלה ושר הביטחון, כי בעקבות האסון שהתרחש בהר מירון, יוכרז יום אבל לאומי ביום ראשון. ביום זה יורדו דגלי המדינה לחצי התורן במבני ציבור, מחנות צה״ל ובנציגויות ישראל בחו״ל.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!