בדרך לממשלת שמאל

דרמה פוליטית: ריבלין מעניק את המנדט ללפיד

תמונה – ארכין לע"מ

נשיא המדינה רובי ריבלין הודיע על החלטתו להעביר את המנדט להרכבת הממשלה לידי יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, זאת לאחר שרה"מ נתניהו נכשל בהקמת הממשלה והחזיר את המנדט לנשיא ריבלין.

"השיקול המרכזי שעל נשיאי ישראל לשקול בקבלת ההחלטה על מי להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה – הינו למי יש את הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה, שתזכה לאמון הכנסת החדשה. מתמונת הממליצים עולה בבירור שלחבר הכנסת יאיר לפיד יש אפשרות להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת, אם כי הקשיים רבים. בנסיבות אלו החזרת המנדט לכנסת, חוטאת לחוק, ועלולה להביא אותנו לבחירות חמישיות, בלא שנוצלו כל האפשריות להקמת ממשלה."

"על בסיס ההמלצות שקיבלתי מסיעות הכנסת, ומתוקף סמכותי, על פי סעיף 7 של חוק יסוד: הממשלה, שוחחתי זה עתה עם חבר הכנסת יאיר לפיד, והודעתי לו כי אני מעניק לו את המנדט להרכבת ממשלה. בין אם תהיה זו ממשלה שהוא יעמוד בראשה בתחילה, ובין אם זו תהיה ממשלה שיעמוד בראשה מועמד אחר תחילה, והוא יכהן בה בתחילה כראש ממשלה חליפי. אמרתי לו כי לא רבים זכו להגיע למעמד הזה, שבו מוענק להם המנדט להרכבת ממשלה בישראל, ושאני בטוח שעבורו זהו רגע שאוצר בתוכו חשיבות, ואחריות לאומית מהמעלה הראשונה."

עוד אמר ריבלין: "אזרחי ישראל, כבר זמן רב אנחנו מצויים במבוכה, שלא לומר משבר פוליטי. אך אסור שקשיים אלו יערערו את האמונה שלנו בצדקת דרכנו, וביכולתנו להמשיך ולבנות כאן, את בניין הריבונות העם בישראל. יידרש כל אשר יידרש, אנחנו נדע איך לצאת מחוזקים, מאוחדים, לדרך המלך שתנחה את החברה הישראלית"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בירך: "הלפיד עובר אל יאיר. המנדט הוטל על האיש הראוי לכך. מי שהפגין אחריות ובגרות לאורך השנתיים האחרונות – בידיו, היום, ההזדמנות להצעיד את ישראל אל עידן שפוי יותר. בתבונה, בשיקול דעת ובשיתוף פעולה עם מנהיגי כלל המפלגות – בוקר חדש יאיר. זמן לפיד. הצלחתך – הצלחתנו"

העיתונאי שרון גל תקף: "החזרת המנדט לכנסת פתאום חוטאת ללשון החוק. את זה אומר הנשיא שכמעט שלח עם "וולט" את המנדט לנתניהו – תוך שהוא סבור שאין בכך טעם והיה מעדיף כבר אז למסור את המנדט לכנסת. מילא נשיא פוליטי על מלא – אבל למה הוא חושב שכולם מטומטמים?"

ח"כ יאיר גולן ממרצ קרא להקים ממשלה ללא בנט: "סער, לך עם לפיד ובלי בנט להקמת ממשלת שינוי. עבאס, תתעשת לך עם לפיד להקמת ממשלת שינוי. יאללה, אפשר וצריך להתחיל בדרך אחרת שיש בה תקווה. תקווה חדשה – קדימה, עכשיו לממש. ואגב, אם כבר פריטטיות, עדיף עם סער ולא עם בנט."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.