צפו

נתניהו נגד ביידן: "סילוק האיום הקיומי גובר"

תמונה – לע"מ

מתח ביחסים: על רקע הדרמה הפוליטית והחשש ממשלת שמאל ערבים בראשות בנט, ראש הממשלה נתניהו מעלה הילוך באיומים נגד אירן בטקס פרידה מראש המוסד היוצא יוסי כהן גם במחיר של החרפה ביחסים עם ממשל ביידן בארה"ב.

באתר 'ווואלה' דווח כי שר הביטחון בני גנץ זומן לפגישות דחופות בארה"ב מחשש שראש הממשלה נתניהו יתקוף באירן כדי למנוע את הדחתו הפוליטית.

בנאום לאנשי המוסד אמר נתניהו, "האיום הגדול ביותר עלינו, זה האיום הקיומי שמוצב על ידי הניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני. בין אם לאיים עלינו ישירות בהשמדה של מדינה קטנה ומרוכזת בנשק אטומי, או בין אם לאיים עלינו בעשרות אלפי טילים או רבבות טילים שמגובות במטרייה גרעינית. זה איום שמאיים על המשך המפעל הציוני, ועלינו להילחם באיום הזה ללא סוף". "אמרתי את הדברים האלה לידידי מזה 40 שנה ג'ו ביידן ואמרתי לו: 'עם הסכם או בלי הסכם אנחנו נמשיך לעשות כל מה שלאל ידינו כדי לסכל את ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני'. כי איראן שונה מיתר המדינות שמחזיקות היום בגרעין. לכן הכלה זו לא אופציה".

עוד אמר נתניהו והתייחס למו"מ של ארה"ב עם אירן: "אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר. זה נופל קודם כל עליכם, על ההנהגה המדינית של מדינת ישראל, ועליכם דדי (ראש המוסד הנכנס) – אתם צריכים לעשות הכל, אבל הכל, כדי להבטיח שבשום מצב איראן לא תתחמש בנשק גרעיני".

שר הביטחון בני גנץ הגיב במתקפה נגד נתניהו: "ממשל ביידן הוא ידיד אמיתי של ישראל, ולישראל אין ולא יהיה לה שותף גדול יותר מארצות הברית", צייץ גנץ והוסיף: " גם אם יתעוררו הבדלים, הם ייפתרו באמצעות דיאלוג ישיר, בדלתיים סגורות, ולא באמצעות הצהרות פרובוקטיביות המשמשות לפגיעה בביטחון ישראל".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.