ממשלת בנט

יאיר גולן: "הביביסטים סכנה אמיתית לקיום המפעל הציוני"

תמונה – ארכיון עיריית ראש העין

סגן הרמטכ"ל לשעבר ח"כ יאיר גולן, מי שעתיד להיות שותף בכיר בממשלת לפיד בנט מגיב על האזהרה שפרסם ראש השב"כ על ההסתה ברשתות החברתיות.

קריקטורה נתניהו (צילום מסך מתוך הפייסבוק של יאיר גולן)

"‏בואו נהיה ברורים. האזהרה של נדב ארגמן (גילוי נאות: אני מעריך אותו מאוד) אינה מופנית לשמאל. היא מופנית באופן בלעדי וחד משמעי כלפי ביביסטים מוסתים ומשיחיים קיצוניים. אלה, הובילו, מובילים ויובילו את האלימות הפוליטית בישראל. הם הסכנה האמיתית לקיום המפעל הציוני. הם סכנה. נקודה", צייץ גולן.

כאמור, במהלך השבת פרסם ראש השב"כ נדב ארגמן נודעה חריגה ביותר בה הזהיר מאלימות והסתה ברשת.

"מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית.

יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות.

זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית.

כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש.

לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ, יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם – מוטלת אחריות כבדה בימים אלה.

לסיום כותב ארגמן, "חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו.

הגולשים ברשת הגיבו במתקפה נגד הודעת ראש השב"כ נדב ארגמן ופרסמו עשרות דוגמאות מההסתה ברשת נגד ראש הממשלה נתניהו בשנים האחרונות.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!