בעד או נגד?

זנדברג מציעה: הטבות לחוזרים בשאלה

תמונה – ארכיון מפלגת מרצ

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ, שככל הנראה תכהן בממשלת בנט ולפיד, מעוררת סערה בהצעת חוק חדשה שהגישה בו היא מבקשת להעניק סל קליטה של הטבות לחרדים שחוזרים בשאלה כמו אלו הניתנים לעולים חדשים מחו"ל לישראל.

בהצעת ההסבר להצעת החוק שפורסם לראשונה באתר ערוץ 7 נכתב: "התמיכה ביוצאים לשאלה אינה ממוסדת, מועטה, נעשית על בסיס פרטי (למשל באמצעות הל"ל – הארגון ליוצאים לשאלה) וללא כל תמיכה מצד המדינה. בנוסף, אין בחוק הישראלי, בתקנות או בנהלים, הגדרה ליוצא לשאלה. העדר הגדרה רשמית מקשה על איסוף נתונים מדויקים לגבי היקף התופעה".

"המדינה מקנה כיום כלים מסובסדים לבוגרי מערכת החינוך החרדית שנשארו בעולם החרדי כדי שיתגברו על הפערים שמערכת זו יוצרת, אך נמנעת מגיבוש כלים כאלה עבור בוגרי אותה מערכת שאינם מהווים עוד חלק מהחברה החרדית. הדבר יוצר אי-שוויון ואפליה כלפי היוצאים לשאלה. לאור הדמיון בין עולים חדשים ובין יוצאים לשאלה בכל הנוגע לקשיים ולפערים שתוארו, מוצע לקבוע כי יוצאים לשאלה יהיו זכאים לסל קליטה, בדומה לזכאותם של העולים חדשים, שיאפשר להם להתאקלם באופן המיטבי".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!