ממשלה קרועה

איחוד משפחות? פיצוץ ראשון בממשלת בנט

תמונה – מפלגת ימינה

פיצוץ ראשון

למרות התנגדותם של חברי הקואליציה ממרצ ורע"מ, שרת הפנים איילת שקד הודיעה כי תעלה להצבעה בשבוע הבא את חוק האזרחות ומבקשת את עזרת חברי האופוזיציה מהליכוד לתמוך בחוק

"בשבוע הבא אעלה להצבעה את חוק האזרחות. אני לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון המדינה בשם משחקים פוליטיים. אני בטוחה שהם יגלו את הבגרות הנדרשת ויתמכו בחוק. אין לי ספק שראש האופוזיציה יקיים את דבריו שבענייני ביטחון ישראל "אין אופוזיציה ואין קואליציה, בעניין הזה כולנו בחזית אחת", כתבה שקד.

מו"ל עיתון 'הארץ' עמוס שוקן תקף את השרה שקד והזהיר: "‏‎‎אני חושב שאיילת שקד לא צריכה לרצות הכל. היא קיבלה ראש ממשלה. אז עכשיו במקום להבין שאין בקואליציה רוב לחוק שפוגע בזכויות אזרח ואדם של אזרחים ישראלים פלסטינים, היא תלך נגד חברים בקואליציה שלה ותבקש תמיכה מהאופוזיציה?

עוד זעם שוקן: "לבקש תמיכה מהאופוזיציה נגד השותפים שלך נראה לי מרחיק לכת ולא קולגיאלי, והממשלה הזאת צריכה להיות בנויה על קולגיאליות. ‏‎שיחליטו אם הם רוצים להמשיך להיות ממשלה, או שהם רוצים להצטרף לנתניהו או ללכת לבחירות".

חבר הקואליציה מוסי רז הודיע שיצביע נגד: "מתנגד לכוונה להאריך את חוק האזרחות. מדובר בחוק מפלה המטיל מגבלות על האזרח הערבי, הקובע במי מותר לו ובמי אסור לו להתאהב ורואה בכל אזרח ערבי איום ביטחוני ודמוגרפי."

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב: "‏הקמתם ממשלה מסוכנת בלי טיפת אחריות שמורכבת מאלו המתנגדים לישראל כמדינה יהודית.כיבוי השריפות שאתם הבערתם, הוא לא חלק מהמטרות שלנו."

ח"כ יועז הנדל תקף: "איסור איחוד משפחות פלסטיניות עלול לפקוע בשל התנגדות המפלגות הערביות, הליכוד, החרדים והציונות הדתית. עד היום הצבעה מסורתית של כלל המפלגות הציוניות. שת״פ מופלא. מתברר שהציונות לא חשובה. מחר יסבירו שהצביעו בעבר בליכוד בעד ההתנתקות ושחרור מחבלים כי היריבים היו נגד."

ח"כ איימן עודה קרא לחבריו במרצ להצביע נגד: "סמוטריץ ונתניהו מוכיחים את האמירה הישנה – גם שעון גזען צודק פעמיים ביום. העבודה ומרצ, לא מאוחר לעשות את הדבר הנכון ולהצביע נגד האיסור על איחוד משפחות."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!