התנקשות מדינית

לפיד במתקפה נגד פולין: "אין לי שום כוונה לשתוק מול החוק הזה"

תמונה – פייסבוק יאיר לפיד

בא להרוס

שבועיים תחילת כהונתו בממשלה החדשה, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד יוצא במתקפה בטוויטר נגד פולין בעקבות חוק שעבר היום בפרלמנט על חוק העוסק ברכוש יהודי מתקופת השואה.

בציוץ שפרסם תוקף לפיד: "היום עבר בפרלמנט הפולני חוק המונע השבת רכוש יהודי, או פיצוי תמורתו, לידי ניצולי השואה וצאצאיהם. אין לי שום כוונה לשתוק מול החוק הזה. זוהי פגיעה ישירה וכואבת בזכויותיהם של ניצולי השואה וצאצאיהם. זו אינה הפעם הראשונה שהפולנים מנסים להתכחש למה שנעשה בפולין בימי השואה"

"אסור לשתוק להם. שימור זכרון השואה, דאגה לזכויות ניצולי השואה ובכלל זה סוגיית השבת הרכוש היהודי מתקופת השואה, הם רכיב מרכזי בהוייתה ובהגדרת זהותה של מדינת ישראל. זהו נדבך חשוב בפעילות משרד החוץ הישראלי. זוהי חובה ערכית, מוסרית והיסטורית, שכולנו נושאים בגאווה."

לסיום כותב לפיד: "החוק הזה לא מוסרי ויפגע קשות ביחסים בין המדינות. שום חוק לא ישנה את ההיסטוריה. זו חרפה שלא תמחוק את הזוועות ואת זכרון השואה. מדינת ישראל תעמוד כחומת מגן להגנה על זכרון השואה ועל כבוד ניצולי השואה ורכושם. פולין, שעל אדמתה נרצחו מיליוני יהודים, שגתה קשות. עוד לא מאוחר לתקן."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.