סערה האנטישמיות

לפיד תוקף את נתניהו: "כאחרון הטוקבקיסטים"

תמונה – יש עתיד

שר החוץ יאיר לפיד מגיב לסערה ברשתות החברתיות על נאומו השנוי במחלוקת על ההגדרה של אנטישמיות: "דוברי הימין הקיצוני תוקפים ביממה האחרונה את הנאום שנשאתי בכנס למאבק באנטישמיות שנערך אמש בירושלים. מתברר שלא רק את החברה הישראלית האנשים האלה מנסים להרוס, בשביל ניגוח פוליטי הם מוכנים לעזור אפילו לאנטישמים. למען הסר ספק, אני עומד מאחורי כל מילה הכתובה בו".

עוד תקף לפיד: "למרבה הצער וכמו שקורה לו יותר מדי פעמים בזמן האחרון נתניהו כנראה לא קרא את הנאום המלא לפני שרץ להגיב כאחרון הטוקבקיסטים. מצרף לו כאן את הקישור ומאחל ליו״ר האופוזיציה נתניהו סוף שבוע שקט."

ראש הממשלה לשעבר נתניהו תקף בתגובה: "יאיר לפיד שגה כשהוא צימצם ושיטח השבוע את מושג האנטישמיות וקבע שהיא לא רק שנאת יהודים אלא שנאת בני אדם באשר הם".

הוא אמר: ״האנטישמים לא היו רק בגטו בודפשט. האנטישמים היו סוחרי עבדים… בני שבט ההוטו ברואנדה שטבחו בבני שבט הטוטסי… האנטישמיות היא כל מי שאכול שנאה עד כדי כך שהוא רוצה לרצוח ולהשמיד ולרדוף ולגרש אנשים רק בגלל שהם שונים ממנו״. אף שהאנטישמיות, שנאת היהודים, היא חלק מהתופעה האנושית הכללית של שנאת זרים, היא שונה ממנה בעוצמתה, בהימשכותה במשך אלפי שנים ובאידיאולוגיה הרצחנית שטופחה במשך הדורות כדי להכשיר את השמדתם של היהודים.

האמירה של לפיד מגמדת את הייחודיות של שנאת היהודים בהיסטוריה ואת גודל הטרגדיה של השואה שהשמידה שליש מבני עמנו. זו אמירה שערורייתית וחסרת אחריות שמעוותת את ההיסטוריה ומרוקנת את מושג האנטישמיות מכל תוכן. אם כל אלימות נוראה היא אנטישמיות אז כולם אנטישמים וממילא אין אנטישמיות.

אם זה מה שאומר שר החוץ, איך מדינת ישראל תמשיך לדרוש ממדינות העולם להמשיך להשקיע מאמץ מיוחד בהגנה על הקהילות היהודיות בחו״ל מהתקפות אנטישמיות ובמלחמה עיקשת בהסתה נגד בני עמנו? לא בכדי רוב המנהיגים הנאורים והמשכילים בעולם מבינים שהאנטישמיות היא תופעה ייחודית שיש להוקיע אותה באופן ספציפי כדי להילחם בה. האמת ההיסטורית הפשוטה היא שאנטישמיות היא שנאת יהודים והאנטישמיות החדשה היא שנאת מדינת היהודים. כדאי שיאיר לפיד יבין זאת ויתקן מייד את דבריו.

אם לפיד מעוניין להבין לעומק את מושג האנטישמיות הוא מוזמן לקרוא את הדברים החשובים שכתב אבי, פרופ׳ בנציון נתניהו ז״ל, בפרק הראשון בספרו המכונן והמהפכני על מקורות האינקוויזיציה".

ח"כ עמיחי שיקלי תקף: "שר החוץ לפיד מגדיר מחדש מהי אנטישמיות בפורום הגלובלי למאבק בה: ״האנטישמים היו סוחרי עבדים… האנטישמים הם בני שבט הטוטסי ברואנדה שטבחו בבני שבט ההוטי… האנטישמים הם אנשים שהורגים במכות צעירים מהקהילה הלהט״בית…״. אוי לבורות, דחוף להשלים בגרות."

ח"כ בצלאל סמוטריץ תקף: "‏שלום שר החוץ יאיר לפיד. טעית, תתקן. זו לא בושה. זה עדיף עשרת מונים על התבצרות בטעות. יש לך אחריות גדולה על הכתפיים וזילות האנטישמיות שיצרת בנאומך השגוי גורמת נזק גדול למאבק באנטישמיות".

העיתונאי אריאל שנבל תקף: "‏לפיד לא מפנים שהוא כבר לא בעל טור בעיתון אלא שר חוץ של מדינה. שהלהטוט במילים כבר לא מספיק, כי אשכרה יש להן משמעות. אם שר בכיר בממשלת המדינה היהודית אומר שכל מי ששונא והורג מישהו בעולם הוא אנטישמי, אז אף אחד לא אנטישמי, ואין אנטישמיות. נשבע לכם שהילד שלי שעולה לכיתה ז׳ מבין את זה"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.