הותר לפרסום

נתפס: עובד ניקיון של גנץ נעצר בחשד לריגול

תמונה – לשכת גנץ

‏הותר לפרסום: אזרח ישראלי בשם עומרי גורן, אשר הועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון גנץ נעצר בחשד לריגול עבור אירן.

על פי הדיווח, גורן הציע מידע לגורם המזוהה עם איראן נוכח גישתו לבית השר. בין היתר, העלה אפשרות כי תועבר לו תוכנת ריגול אשר תאפשר נגישות למחשב המשמש את השר גנץ.

בנוסף התברר, במהלך החקירה, כי בכדי להוכיח יכולת ורצינות עומרי צילם מספר פריטים במקומות שונים בבית השר, אותם שלח לגורם האמור, ובהם תמונות מחשבים של השר.

החקירה התנהלה בידיעת שר הביטחון. בתום החקירה הוגש ע"י פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום המייחס לנאשם עבירת ריגול.

מהלכי הסיכול המהירים והמידיים שננקטו על-ידי שירות הביטחון הכללי, קטעו באיבם את כוונות הנדון אשר היו עלולות להביא לפגיעה בביטחון המדינה.

לצד ההצלחה בסיכול, הוחלט בשב"כ לקיים תחקיר בנוגע לתהליכי הבדיקה, מתוך מטרה לצמצם האפשרות להישנות מקרים מסוג זה בעתיד.

העיתונאי עמית סגל חושף פרטים על עברו המפוקפק של גורן: "מדהים ממש. זה העבר הפלילי ובכל זאת אושר לו לעבוד בבית שר הביטחון. מישהו נרדם בשמירה".


מהפרקליטות נמסר
: פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד עומרי גורן גורוכובסקי (37) מלוד, בגין עבירת ריגול. בכתב האישום נטען שהנאשם, שעבד במשק בית בביתו של שר הביטחון, בני גנץ, הציע לנציג קבוצת הפצחנים Black Shadow, המזוהה עם איראן, לשתול "תולעת" במחשבו של השר

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.