שקרני הממשלה

צפו: מתווה הכותל הוקפא או לא? תלוי את מי שואלים

תמונה – הקרן למורשת הכותל

מחלוקת בקואליציה – או עוד נושא בו בכירי הממשלה משקרים על הציבור: "ראיתי שמישהו כתב שהקפאנו את מתווה הכותל, לא הקפאנו כלום. אנחנו דוחפים חזק מאוד. שוב, בממשלה של שמונה מפלגות דברים הולכים יותר לאט ממה שצריך". את הדברים הללו אמר יאיר לפיד, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, בכנס של 'יש עתיד' שהתקיים אתמול (שבת) בטבעון.

קטע הוידאו שפירסם העיתונאי בן כספית, מעיד על עמדה אחרת, שונה ובניגוד לתדרוכים ודיווחים שיצאו ממפלגתו של ראש הממשלה בנט, על הקפאת מתווה הכותל. לפני שבוע העיתונאי שלום ירושלמי ציטט את השר כהנא בשיחה סגורה: "אנחנו בוחרים לא לעסוק בזה עכשיו, נקודה. מתווה הכותל הפך מוקד של שיסוי ושנאה, בעיקר של דוברי הליכוד שתופסים טרמפ על המתווה. אסור לנו לשחק לידיים שלהם. אנחנו עוזבים כרגע את הכול. לא נוגעים בזה".

הדיווח בשמו של השר כהנא המקורב לבנט לא היה היחיד. בערוץ 7 הביאו ציטוט ממה שנראה כסביבת ראש הממשלה: "בכירים בממשלה אישרו לערוץ 7 כי לפי שעה מתווה הכותל הוקפא. לדבריהם הסיבה היא כדי "לא לשחק לידי הנציגים החרדיים התוקפים בחריפות את המתווה וכדי ללכד את השורות סביבם בתוככי המגזר". עוד אמרו הבכירים כי "העיסוק האובססיבי בכותל המערבי מרחיק ציבור מסורתי עצום מימינה. מה גם, שבימינה אין תמימות דעים בעניין ולא מעט בתוכם סבורים כי יש להתנגד למתווה הכותל".

כאמור, אמש נחשף מדברי לפיד, כי ישנה מחלוקת בנושא הזה בין 'יש עתיד' ל'ימינה', או שכפי שראינו בעבר, יש לחשוד בנציגי הממשלה, הפועלים להרגיע את המתח והביקורת הציבורית נגדה בעניין הכותל באמצעות שקרים. לפיד אמר אמש במפורש: "אני מאמין במתווה הזה אנחנו דוחפים את המתווה הזה, אנחנו לא נוותר על המתווה הזה – אבל יש פה הליך, ולפעמים ההליך קשה. יש קמפיין, יש איזה ניסיון להפוך את זה למלחמת דת בישראל. זו לא מלחמת דת, זה זכויות של אנשים. העיקרון שאת ואני יכולים להסכים לו הוא, שלא יכול להיות שמדינת ישראל תהיה המדינה היחידה, שבה אין חופש דת ליהודים דווקא".

לפיד הוסיף ואמר במענה לאחת המשתתפות: "והיות שאת רוצה ללכת לכותל עם בעלך, זה מקובל גם עלינו ואנחנו נאבק עד שזה יקרה. לא תמיד הכל קורה בקצב שאני רוצה אבל עד היום יש לנו רקורד טוב בלגרום לדברים לקרות".


צילום: התנועה המסורתית

יצויין שכבר בעת שהחלו דיווחים על הקפאת המתווה, ח"כ חרדי אמר ל'כיכר השבת': "הם הבינו שנושא הכותל יכול להוביל למחאה של מאות אלפים שיזעקו נגד חילול הכותל ולכן הם מנסים לספר לציבור שיש ניסיון לדחות את יישום המתווה, זה מהלך מתוחכם ומחושב כדי להרדים את המחאה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.