משפט נתניהו

עדות ניר חפץ: מי הדליף לגיא פלג תמלילים מהחקירה במשטרה

תמונה – צילומסך, עובדה חדשות 12
במשך תקופה, ערב אחר ערב פתח גיא פלג הכתב של חדשות 12 את מהדורות הערב בפירסומים בלעדיים של תמלילים מחקירות נתניהו - במהלך היום ה 12 לעדותו של ניר חפץ, ניסה עורך הדין בן צור להבין מאין הגיעו ההדלפות. בנוסף: מה חשב ניר חפץ - עד המדינה, על הדרישה של יאיר נתניהו מוואלה להסיר פרסומים אודותיו. 'באזזנט' עם עדכונים ממשפט נתניהו

"זכותו לחשוב שזה פוגע בו, ואז אני כדובר צריך לטפל. אם הוא נפגע, צריך לטפל": במהלך היום ה 12 לעדותו של ניר חפץ במשפט נתניהו, זה מה שאמר חפץ שמשמש 'עד מדינה' על ההתנהלות התקשורתית נגד יאיר נתניהו. עורך הדין בן צור שאל אותו: הייחוס ליאיר נתניהו היה שגוי? חפץ: "לגמרי שגוי, עשו לו עוול עצום. ליבי יצא אליו. אני מכיר את יאיר ואת החבר שלו רומן, זה שגוי לחלוטין".

הדיון המדובר עסק בכתבות רכילותיות שפורסמו עם רמזים על חייו האישיים של יאיר נתניהו, ועל מאמציו של חפץ להסירם: "בנושאים האלה שהם כ"כ פוגעניים וכ"כ רגישים, ויאיר נתניהו שמינקות חשוף לציבור ולא מקבל שום הנחות, לוקח מה שהנפש שלו מרגישה כנתון. זכותו לחשוב שזה פוגע בו, ואז אני כדובר צריך לטפל. אם הוא נפגע, צריך לטפל".

האמירה הזו של חפץ מחזקת את טענות נתניהו ומשפחתו, כי 'זכו' לסיקור עוין ואינטרסנטי, בין היתר באתר החדשות וואלה! לצד זאת, חיזק היום עד המדינה חפץ גם את טענות התביעה והטענה כי יאיר נתניהו ציפה ליחס מיוחד מוואלה – ובכך מחזק את הטענה הבסיסית של התביעה, כי ראש הממשלה ציפה לקבלת תמורה, מעזרתו לאלוביץ בבזק, בדמות סיקור אוהד בוואלה, "יאיר נתניהו ציפה ליחס מיוחד מוואלה, הוא ניהל על זה קמפיין שלם".

נקודה קריטת נוספת שנחשפה היום במהלך הדיון, היא התנהלות המפכ"ל אלשיך בעניינו של נתניהו: חפץ אמר על ליאור חורב: "הוא אחד השונאים הגדולים של נתניהו. שנאה יוקדת, ופתאום המפכ״ל לוקח אותו כיועץ. גם היה שם תשלום של מיליונים". בן צור מציין: "יש דו״ח מבקר המדינה. 2.4 מיליון ש״ח ללא מכרז". חפץ: "מפכ״ל, שהוא לא ילד, בא מהשב״כ, יודע שלקחת את היועץ הזה זה ללכת על הראש של נתניהו".

כמו כן נרמז היום בדיון החשד מי הדליף תמלילי חקירה והקלטות מהמשטרה לתקשורת. בן צור: "תאשר לי שמאז שמונה חוויתם מבול הדלפות". חפץ: "הדלפות בלתי פוסקות. התחושה האותנטית של נתניהו וסביבתו הייתה שיורים עלינו מכל הכיוונים. אלה היו הדלפות לא חוקיות שהורידו את רמת האמון במערכות האכיפה לאפס". אף אחד לא ציין שליאור חורב הוא המדליף, אין הוכחה שאכן כך, אך חפץ שלל כל אפשרות שהוא עצמו זה שהדליף, ולמעשה קשר קשר ברור שמאז מינויו של חורב ליועץ למפכ"ל החל גל הדלפות.

מעניין לציין שבמהלך הדיון היום התגלו פרטים על חומרי ההקלטות שחפץ סיפק למשטרה. "חשתי שלא בנוח שהראו לי את זה, זה אירוע מביך מאוד שלא היה צריך לבוא לעולם, דיני נפשות, פוגע בנתניהו על לא עוול בכפו. מצטער שהקלטתי את זה בכלל" אמר חפץ בדיו.

עו"ד בן צור: "לגבי הקלטות של רה"מ נתניהו, מאמין לך שלא זכרת, לפי החומר שהחוקרים הביאו, יש 7 קבצי אודיו ממכשיר הקלטה, ו 7 קבצי אודיו מטלפון. סך הכל יש 14, קיבלנו רק חלק, החליט מי שהחליט שהשאר לא רלוונטי להליך". עוד גילה בן צור שהחוקרים שאלו את חפץ בחקירות שאלות רק בעניין וואלה, ולא על כלי תקשורת אחרים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!