עלילות דרעי

ללא קלון: דרעי יתפטר מהכנסת ולא יקבל מאסר

תמונה – מפלגת ש"ס

העיתונאי עמית סגל דווח כי השר לשעבר אריה דרעי בדרך לעסקת טיעון עם היועמ"ש מנדלבליט בתמורה להתפטרותו מהכנסת. על פי הדיווח, דרעי יודה בעבירות מס מרוככות ולא יוטל עליו מאסר ולא עבודות שירות. דרעי יישאר יו״ר ש״ס אך יתפטר מהכנסת וכך לא יתקיים דיון על קלון. לסיום כותב סגל, בכך מקווה דרעי שייקל עליו לצלוח את משוכת בגצ כשימונה שוב לשר. לא יפרוש מהפוליטיקה וישלוט בש״ס מרחוק, ויתמודד שוב לכנסת ה-25.

עוד דיווח סגל, כי התפטרות דרעי מהכנסת לא דרישה של מנדלבליט אלא קומבינה שתביא לכך שלא יוטל עליו קלון ויוכל להתמודד לכנסת הבאה, כי כשתוגש העסקת טיעון נושא הקלון לא יעלה לדיון אצל השופט, לגבי תפקיד שר בעתיד, בג"צ יכריע אם וכאשר .

לאחרונה עלה לכותרות תיק החקירות של יו"ר ש"ס העומד תלוי כנגדו מזה יותר משש שנים. מלבד מה שנראה כעינוי הדין, הדיווחים סביב ההחלטה בתיק היו סותרים.

בערוץ 13 דווח לפני כחודש כי בפרקליטות מבקשים להטיל קלון על דרעי. מה שיביא להרחקתו שנית מהזירה הפוליטית. לפי הדיווחים הוגשה הצעה לעיסקה כזו, תמורת סגירת התיק. דרעי סירב, ועל פי דיווח בעיתון 'משפחה' הודיע בתגובה להדלפה על הכוונה להטיל עליו קלון כי מתכוון לנהל משפט, גם אם ייקח שנים. אך לא יסכים לעיסקת טיעון ובה קלון.

מסתבר כי הצהרות דרעי עשו את שלהם, וכי על הפרק עיסקת טיעון לפיה דרעי יפרוש כרגע מחברותו בכנסת, ויוסי טייב, הנציג הבא ברשימת ש"ס הוא זה שייכנס. אך ככל הנראה לכנסת הבאה דרעי יוכל להיבחר מחדש.

במהדורה המרכזית של ׳ערוץ 20׳ אמר בעבר סרי: ״יו״ר ש״ס אריה דרעי ישלוט ללא עוררין בש״ס בכל מקום שהוא יהיה. לכן, התוכניות של חלק מחברי הקואליציה שאם דרעי לא יהיה בכנסת אפשר יהיה להכניס את החרדים לקואליציה – מופרכות לחלוטין ומלמדות שאין להם מושג איך תנועת ש״ס פועלת״.

נראה שסרי מכין את הקרקע לקראת המהלך האפשרי, ומבהיר שדרעי ימשיך לנהל את תנועת ש"ס וכל מהלכיה הפוליטיים, גם אם לא יהיה בכנסת. סרי שלא הכחיש את הדיווח על האפשרות שדרעי יפרוש, אלא הציג את האסטרטגיה המתוכננת.


הדיווח של סגל בחדשות 12

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.