רק לא נתניהו

אהוד ברק תוקף את הנשיא ריבלין "טעות חמורה"

תמונה – המחנה הדמוקרטי
אהוד ברק תוקף בעדינות את הנשיא ריבלין ששוקל להעניק את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו: "הייתכן שדברים כל כך ברורים נעלמו מעיני הנשיא, שניסיונו הפוליטי רב, ויושרתו מעל לכל חשד? נקווה שלא. נדע כולנו תוך שעות בודדות. המאבק על העתיד מתקרב לשיאו" - הפוסט המלא

אהוד ברק שלא הצליח להיכנס לכנסת במסגרת רשימת המחנה הדמוקרטי, תוקף את הדיווחים על כוונת הנשיא להטיל כבר הערב את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, אם לא יושג פריצת דרך במשא ומתן

בפסוט שפרסם ברק בפייסבוק, כתב: "לפנינו, כנראה, שעות קריטיות לעתידנו ולדמוקרטיה הישראלית. אם הנשיא ריבלין אכן שוקל להטיל עוד הערב על נתניהו את הקמת הממשלה, הרי אנחנו רגע לפני טעות חמורה, שעלולה להסתבר בדיעבד כנקודת המפנה שבה החלה קריסת הדמוקרטיה שלנו."

"נתניהו הפסיד את הבחירות במועד ב׳. וזאת לאחר שנכשל במועד א׳ ובמקום להחזיר את המנדט, תעתע בציבור, אבל קודם כל בריבלין ובגנץ, שבסוג של תמימות הניחו לעיוות הזה להתרחש בלי להובילו להכרעת בגצ. לתת לאותו אדם – שבהינתן הטלת המנדט על גנץ היה עומד תוך שבוע בפני שלושה כתבי אישום – להיות מוכרז כמנצח הבחירות ולהקים ממשלה, זהו עיוות של רוח החוק. זוהי כניעה לטרור פוליטי של חשוד בפלילים, העומד בראש ממשלת מעבר, אדם שהסית ופעל כנגד הדמוקרטיה, היועמ"ש, המפכ"ל, חוקרי המשטרה והנשיא עצמו, וזהו גילוי חוזר של תמימות מדהימה. מי מאמין שאם נתניהו יהיה ממחר, בו זמנית, ראש ממשלת מעבר ומקים הממשלה, יהיה לנו בעתיד הנראה לעין כתב אישום כלשהו?"

עוד כותב ברק: "מה יפריע לו, לאור השיתוק שהזכרתי לעיל שמנע את חסימת השתוללותו; מי יחסום אותו מלהפחיד עד שיתוק את היועמ״ש, לדחות את השימוע בכמה חדשים, לפטר את היועמ"ש, או לפצל את תפקידו לשניים: תובע כללי ויועץ לממשלה, לשלוח את מנדלבליט לעליון ולמנות איזה ׳אנגלמן׳ תחתיו, שידרוש שנה כדי ללמוד את החומר טרם קבלת החלטה? מה ימנע מליברמן, שמבין משהו בתרגילים כאלה, להסכים לכהן בממשלתו בתמורה לרוטציה ביניהם בהגיע המועד לבחירת הנשיא הבא בעוד פחות משנתיים? וזו רק רשימה חלקית."

"ומה מכריח את הנשיא לפעול כך? מדוע לא ימתין עד היום האחרון ויטיל את המשימה על גנץ? במצב זה יתנהל השימוע תחת הרבה פחות לחץ והפחדה מנתניהו. ואם, כצפוי, יקבל היועמ"ש את ההחלטה היחידה האפשרית, שכל או רוב התיקים יגיעו לכתבי אישום, לא ניתן יהיה להטיל את הקמת הממשלה על החשוד, אלא על מועמד אחר מהליכוד, במידה וגנץ ייכשל בנסיונו להקים ממשלה."

"הייתכן שדברים כל כך ברורים נעלמו מעיני הנשיא, שנסיונו הפוליטי רב, ויושרתו מעל לכל חשד? נקווה שלא. נדע כולנו תוך שעות בודדות. המאבק על העתיד מתקרב לשיאו"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.