הליכוד מתפורר?

בכירי הליכוד תומכים בנתניהו – סער מורד

תמונה – דוברות הכנסת
סערה וחשש במפלגת 'הליכוד' בעקבות הודעת ח"כ גדעון סער אמש, כי הוא דורש קיום פריימריז במפלגה במקרה והולכים לבחירות נוספות - התגובות לקרב חייו של ראש הממשלה נתניהו

ח"כ דודי אמסלם מבכירי הליכוד תקף חזיתית את ח"כ סער וכתב: "זוהי שעת חירום לאומית – לא זמן למאבקים פנימיים על-בסיס אגו ואספרציות אישיות. הלוואי ואת שיעור הנאמנות של חברי הבלוק – ילמד גם חברינו למפלגה מר גדעון סער!", תקף אמסלם את סער.

השר יובל שטייניץ הסתייג מנאום נתניהו בראיון לאודי סגל: "אני לא מסכים בהכרח עם כל מלה שאמר אתמול נתניהו״. עצרתי את האוטו בצד."

שר המשפטים אמיר אוחנה עקץ את גדעון סער שלא פרסם הודעת תמיכה בנתניהו ואף הודיע כי יתמודד על ראשות הליכוד: "גאה לעמוד לצידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה איננו אשם. הוא איננו אשם, אין צל של ספק בליבי כשאני אומר ומרשה לעצמי לקבוע, מהיכרות קרובה: בנימין נתניהו איננו אדם מושחת."

עוד כתב השר אוחנה: "את מיטב שנותיו נתן למדינת ישראל, ליחסי החוץ שלה ולבטחונה. במקום לעשות לביתו – הוא עשה לעמו. הוא עשה לארצו. אני גאה מאוד לעמוד לצידו ברגע הזה, שהוא ללא ספק רגע קשה. גאה בכם חברי הרבים השרים וחברי הכנסת (חוץ משניים) שעומדים שם יחד איתנו, ובטוח לחלוטין שדין ההיסטוריה יוכיח שזה היה המקום הנכון לעמוד בו." כתב השר אוחנה בחשבון הטוויטר שלו".

השר ישראל כץ הודיע כי הוא תומך בנתניהו: "ישראל מדינת חוק וחזקת החפות עומדת לכל אדם, ודאי לרה"מ, שהקריב ופעל כל חייו למען ביטחון ישראל. כל עוד אין פסלות משפטית לכהונתו הוא רשאי להמשיך בתפקידו, ורק הציבור ונציגיו בכנסת יכריעו באופן דמוקרטי מי יוביל את המדינה"

ח"כ מיקי זוהר כתב: "תנועת הליכוד כולה עומדת לצידו של ראש הממשלה ובטוחה בחפותו. אנו קוראים לאזרחי ישראל לא להתרשם מנסיונות גורמי השמאל להפיל את ראש ממשלת הימין ובטוחים שרק הציבור הוא זה שיכריע את גורל המדינה ועתידה. בעזרת השם, האמת תנצח."

הפרשן המדיני של עיתון 'ישראל היום' התייחס לאפשרות כי נתניהו יצא לנבצרות: "בנסיבות המשפטיות והפוליטיות שנוצרו המוצא היחיד להבנתי הוא כניסת ראה״מ נתניהו לנבצרות לא מוגבלת (הצעת ריבלין). עד לסיום המשפט תכהן ממשלת אחדות. מטעם הליכוד יכהן בה כראה״מ מי שייבחר בעוד שבועיים בפריימריז מהירים. יוסכם על ידי הצדדים, שאם נתניהו (במהרה בימינו) יזוכה הוא יחזור."

גם ח"כ איילת שקד פרסמה הודעת תמיכה בנתניהו: "יום עצוב וקשה למדינת ישראל. ראשית, לכל אדם עומדת חזקת החפות וכך גם לראש הממשלה נתניהו. גם אם נגרר חס וחלילה לבחירות נוספות, ואם נתניהו יתמודד, הנשיא יצטרך לשקול אחריהן לאיזה מועמד יש את הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה. אם זה יהיה נתניהו אז זה יהיה נתניהו. זה נתון לשיקול דעתו של הנשיא ושלו בלבד. בית המשפט לא יכול להתערב בשיקול דעתו (שיקול הדעת של הנשיא הוא חוקתי, לא מנהלי ולא כפוף לעילת הסבירות)."

שר הביטחון נפתלי בנט כתב: "לילה כואב לעם ישראל. רבים חשים שמה שקרה הערב לא מגיע לראש הממשלה נתניהו, אדם שהקדיש את כל חייו למען מדינת ישראל. למעננו. בערב זה חשוב לזכור את זכויותיו הגדולות. הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, ועומדת לו חזקת החפות. בתקופה סוערת זו נמשיך לשמור על ישראל בטוחה, מאוחדת וחזקה."

ח"כ תמר זנדברג ממרץ דרשה מנתניהו להתפטר ומיד: "עכשיו זה סופי: ראש הממשלה לא יכול לכהן ולו יום אחד. עליו להתפטר הערב. אין לו מנדט לנהל את המדינה. אם לא יעשה זאת אסור לאיש לשבת בממשלתו או במפלגתו. אסור לו לרוץ לבחירות ואינו יכול לקבל מנדט להרכיב ממשלה. עליו לעזוב את החיים הציבוריים מיד"

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב: "יש הרבה מה לחשוב, לנתח, להיערך, ולעשות. אבל יש כמה דברים שחייבים להיות ברורים בערב המטלטל הזה: מדינת ישראל ואזרחי ישראל חבים לרה"מ נתניהו הכרת הטוב עצומה על עשרות שנים של הקרבה ומסירות, בכישרון אדיר ובהישגים כבירים, למען מדינת ישראל."

עוד כתב סמוטריץ: "אני מבקש לחזק אותו ואת משפחתו ברגעים הקשים האלה. יריביו ששמחים לאידו ומתכחשים לתרומתו ולזכויותיו הרבות צריכים להתבייש. נתניהו הוא רק התירוץ עבורם במאבקם להפלת שלטון הימין. המחשבה שמערכת המשפט שהחליטה על הגשת כתב האישום היא גם זו שתחליט האם נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה (היועץ ייצג את "המדינה" מול בג"ץ שיישר קו עם עמדתו), בלי שלמערכת הדמוקרטית תהיה יכולת השפעה על כך היא מפחידה, לא דמוקרטית, וסותרת את עקרון הפרדת הרשויות במובן הכי בסיסי שלו. הוראות חוק היסוד בעניין הזה הן ברורות, וקביעה "משפטית" הפוכה תהיה סיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית ואסור יהיה לאפשר אותה."

"הימין הוא הרוב הגדול בעם והוא יצלח בעזרת השם גם את המשבר הזה וייצא ממנו מחוזק. תרימו את הראש חברים. גם אם הדרך תהיה ארוכה וקשה – בסופה אנחנו ננצח!"

https://twitter.com/michelletelaviv/status/1197789707435958273?s=20

העיתונאי אבישי בן חיים כתב: "הקרב נגד רדיפת נתניהו הפך לקרב למען נשמת הדמוקרטיה הישראלית ונגד הניסיון לשלול מישראל ה2 (במובן הכה רחב של המונח) שותפות במשחק הדמוקרטי.
גם מי שאינו תומך נתניהו חייב היום להתקומם נגד המהלך האלים, המשפטי והתקשורתי, שהחל בתגובה למהפך 77, בכדי לחסום הקסם שמבטיחה הדמוקרטיה: שוויון."

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק כתב ותקף: "מה זה כל דיבור ההבל על בחירות שלישיות? אין מקום לשום בחירות. נתניהו צריך ללכת הביתה בעידוד חבריו לליכוד. גנץ צריך להקים ממשלה ולאפשר לליכוד להיות חלק ממנה. אם הליכוד יילך לבחירות עם נתניהו בראש הוא עלול להימחק. רק אומר"

https://twitter.com/uribreitman/status/1197768245408874496?s=20

פעילים פרו פלסטינים חוגגים ברשתות החברתיות את הודעת היועמ"ש ומייחלים שיביא למפלת נתניהו

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.