ספינים באוויר

עודה לגנץ: "ככה לא מחליפים ראש ממשלה"

תמונה – אלעד מלכה
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מותח ביקורת על יו"ר כחול לבן בני גנץ שהביע היום את תמיכתו בסיפוח בקעת הירדן, אבל רק לאחר הבחירות ובתיאום בינלאומי - נתניהו מיהר להגיב ועקץ: "למה לחכות לאחר הבחירות?" - גנץ לא נשאר חייב והגיב: "‏ביבי. קודם נדון בחסינות. אחר כך ננהל את החלת הריבונות" - ח"כ הנדל הציע בהומור: נראה ראוי שנקרא לישוב חדש בשם מעלה אחמד - פוליטי

בכירי "כחול לבן" הגיעו לביקור במועצת מגילות צפון ים המלח והצהירו: לאחר הבחירות נפעל להחיל ריבונות בבקעת הירדן וצפון ים המלח, בתיאום עם הקהילה הבינלאומית.—היום (ג') סיירו ראשי מפלגת "כחול לבן" במועצה האזורית מגילות.בסיור השתתפו יו"ר המפלגה בני גנץ, יחד עם בוגי יעלון, יועז הנדל, אורנה ברביבאי ואלון שוסטר. הסיור התקיים בהובלת ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח אריה כהן. במהלך הסיור הוצגה למשלחת העשייה וההתפתחות הענפה בצפון ים המלח: ראשי "כחול לבן" ביקרו ביישוב ורד יריחו שם קיימו תצפית על האזור ושמעו על הצמיחה הדמוגרפית וגם על האתגרים עמם מתמודדת ההתיישבות. עוד דובר על מורשת ההתיישבות המפוארת בצפון ים המלח, במאה השנים האחרונות, בביקור בקבר האחים בנקודת ההתיישבות של קיבוץ "בית הערבה" ההיסטורי (1939-1948). נציגי המועצה הציגו למשלחת אתגרים שונים עמם הם מתמודדים כגון נושא הסדרת מעמד הקרקעות באזור, הצורך במקורות מים נוספים לחקלאות, פיתוח אזורי תיירות ותעסוקה ועוד. לאחר הסיור הצהירו ראשי כחול לבן על החלת ריבונות בבקעת הירדן וצפון ים המלח.ח"כ בני גנץ אמר "אנחנו חוזרים וקובעים שבקעת הירדן היא חומת המגן המזרחי של ישראל בכל תרחיש עתידי שלא יקרה. אנחנו רואים את חבל הארץ הזה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לאחר הבחירות נפעל להחיל ריבונות בבקעת הירדן וצפון ים המלח, בתיאום עם הקהילה הבינלאומית. עד אז נדאג להמשיך לפתח את האזור".ח"כ משה יעלון אמר "מיציאתנו לדרך בכחול לבן לפני פחות משנה אנחנו מדברים על זה שבקעת הירדן היא חלק בלתי נפרד מישראל והיא הגבול המזרחי של ישראל לנצח".ראש המועצה האזורית מגילות אריה כהן אמר לסיכום הביקור: "המועצה האזורית מגילות מהווה אזור בינלאומי המאפשר ומקיים מפגש אנושי מגוון מכל רחבי הארץ והעולם. אנו מברכים את חברי "כחול לבן" על הביקור שלהם במגילות ובטוחים שלאחר הבחירות נושא פיתוח חבל הארץ הייחודי בצפון ים המלח, יעלה כראוי לו, לסדר היום הלאומי ומאות המשפחות החיות באזור ואלה המעוניינות להיקלט ביישובים, יוכלו להנות מתנופת הפיתוח הממשיכה את דרכם של ראשוני המתיישבים בצפון ים המלח במאה הקודמת. אזור צפון ים המלח – המועצה אזורית מגילות, מהווה לא רק גבול בטחוני אסטרטגי חשוב מאין כמותו אלא גם הזדמנות פז למדינת ישראל לחדש ערכי התיישבות וחקלאות המתקיימים כאן לאורך השנים הלכה למעשה, ולמצות את פוטנציאל התיירות של מאות אלפי מבקרים מכל רחבי העולם הפוקדים את האזור מידי שנה".

Posted by ‎מועצה אזורית מגילות ים המלח‎ on Tuesday, January 21, 2020

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ גנץ הכריז במהלך סיור פוליטי בבקעת הירדן, כי הוא מביע תמיכה בסיפוח בקעת הירדן, אבל רק לאחר הבחירות ובתיאום בינלאומי – ראש הממשלה נתניהו הגיב במהירות להצהרה הפוליטית של גנץ וצייץ בשאלה ועקיצה: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו", עקץ נתניהו את גנץ.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מתח ביקורת על גנץ וכתב: "גנץ לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי – ככה לא מחליפים ראש ממשלה. סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו."

‏ח"כ הורוביץ ממפלגת העבודה מרצ וגשר הגיב: "גם גנץ במספחים. אם זו התשובה של כחול-לבן לספין החלול של הימין – זה מעיד על חוסר ביטחון. ואם זו אכן הכוונה, לספח 40% מהשטחים באופן חד-צדדי ולחסל כל סיכוי להסדר – זה מעיד על חוסר הגיון. לא יודע מה יותר חמור. כך או כך זה מבהיר מצויין שלאנשי שמאל-מרכז אין מה לחפש שם".

‏ח"כ יועז ‎הנדל התייחס להכרזת גנץ בהצעה לאחמד טיבי: "ותודה ל‎אחמד טיבי שדחף ועזר. כחלק מהפיתוח והתכנון להחלת החוק בבקעה נראה ראוי שנקרא לישוב חדש בשם מעלה אחמד. או לפחות מושב אחד במועצת יש״ע"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.