הלם בפרקליטות

"ההחלטה הפוליטית הייתה לעכב את החקירה חודשים ארוכים"

תמונה – משרד המשפטים
מקורבי מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד משיבים אש לביקורת מ'בכירים בפרקליטות' על החלטתו לפתוח בחקירה פלילית לפני הבחירות בפרשת 'המימד החמישי' בראשה עמד ח"כ בני גנץ: "ההחלטה הפוליטית הייתה לעכב את החקירה חודשים ארוכים"

מקורבים למ"מ פרקליט המדינה דן אלדד משיבים אש להאשמות מצד ״בכירים בפרקליטות״ ועיתונאי השמאל, לפיהן מ"מ פרקליט המדינה דו אלדד שינה את החלטת הפרקליטות ברגע האחרון מסיבות פוליטיות.

העיתונאי עמית סגל מצטט מקורבים לדן אלדד שלא מתרגשים מהביקורת ומטיחים בחזרה: "ההחלטה הפוליטית הייתה לעכב את החקירה חודשים ארוכים אף שכבר היה ברור שיש היבטים פליליים בפרשה.הם טוענים שבניגוד לטענות הפרקליטות, כבר בינואר, שבועות ארוכים לפני הבחירות, היה ברור שיש מקום לפתיחה בחקירה, והדבר אף עלה בפגישות בלשכת היועמ"ש".

עוד אומרים מקורבי מ"מ פרקליט המדינה: "לפיכך, אומרים, ההחלטה לעכב את פתיחת ההליכים הפליליים בנימוק של קרבה לבחירות איננה נכונה, שכן הדבר אירע רחוק יותר מהבחירות מאשר פרסום כתב החשדות. הם הוסיפו: 18 היבטים עם חשד לפלילים בדוח המבקר הועברו לבדיקת המשטרה. היחיד שלא – פרשת הממד החמישי."

עו"ד אלדד יניב תקף את הביקורת נגד מ"מ פרקליט המדינה וכתב: "את כל הטקסטים שהשמיעו הביביסטים נגד הפרקליטות, משמיעים עכשיו האנטי-ביביסטים. החקירה נפתחה, כי זה מה שהמליץ למברגר שמצא חשד לפלילים. ניצן מנע את פתיחתה ואלדד לא. נתניהו נאשם וגנץ בדרך לחקירה. כמו שנתניהו ידע הכל בצוללות – גנץ ידע הכל במימד החמישי. זה עצוב מאד, אבל זו האמת המרה."

אמש, דיווח העיתונאי אביעד גליקמן, כי גורמים בפרקליטות מותחים ביקורת חריפה על החלטת מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד לפתוח בחקירה פלילית בפרשה לפני הבחירות: "פתיחת החקירה בפרשת הממד החמישי לפני הבחירות – החלטה פוליטית. לא חלפו שבועיים מאז שהתחייב לפעול ברגישות, במקצועיות ובממלכתיות כדי לחזק את מעמדה הציבורי והעצמאי של הפרקליטות, וכבר דן אלדד מספק את הסחורה ההפוכה. לא פלא שבערב כזה, מרשה לעצמו איש תקשורת להפר צו איסור פרסום בריש גלי."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!